غیبت بازیکنان بزرگ در مسابقات تنیس آزاد فرانسه، هالپ هم انصراف داد

مشکل‌های آسیب‌دیدگی باعث شد تا دو تن از بازیکنان صاحب‌نام این رشته در قسمت مردان، انصراف خود را از رقابت‌ها اعلام کنند

پیروزی واورینکا در دیدار نیمه پایانی مقابل اندی ماری در سال ۲۰۱۷ در رقابتهای تنیس آزاد فرانسه - GABRIEL BOUYS / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه از این هفته کار خود را در حالی آغاز خواهد کرد که شهر پاریس به‌تازگی از شرایط قرنطینه و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا خارج شده است و همین موضوع باعث شده تا این رقابت‌ها با حضور تعداد مشخصی از تماشاگران برگزار شود و هیجان را به این مسابقات بازگرداند.

در هفته جاری نیز مسابقاتی روی زمین‌های خاکی در حال برگزاری است، اما بازیکنان صاحب‌نام در این رشته ترجیح دادند تا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه مصدومیت از شرکت در این مسابقات خودداری کنند.

اما مشکل‌های آسیب‌دیدگی باعث شد تا دو تن از بازیکنان صاحب‌نام این رشته در قسمت مردان، انصراف خود را از رقابت‌ها اعلام کنند. اندی ماری بریتانیایی برنده سه عنوان گرند اسلم و فینالیست مسابقات تنیس آزاد فرانسه در سال ۲۰۱۶ تصمیم به کناره‌گیری از این مسابقات گرفت. اندی ماری که هم‌اکنون رده ۱۲۳ جهان را در اختیار دارد مسابقات تنیس آزاد استرالیا را نیز در سال جدید از دست داد و به دلیل آسیب‌دیدگی و عمل جراحی که در یکی دو سال اخیر انجام داده از مسابقات دور بوده است.

او به دلیل عملکرد ضعیفش در مسابقات تنیس رم تصمیم گرفت که در مسابقات فرانسه نیز حضور نداشته باشد و خود را برای مسابقات روی زمین‌های چمن آماده کند. اندی ماری قرار بود تا با داشتن کارت ویژه که اجازه حضور مستقیم در جدول اصلی را به او می‌دهد در مسابقات حضور داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماری ۳۴ ساله اعلام کرد که در مسابقات تنیس ناتینگهام که پیش از مسابقات کویینز و ویمبلدون در کشور انگلستان برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. اما دیگر بازیکن صاحب‌نام در دنیای تنیس که از مسابقات انصراف داده است استن واورینکا از سوئیس است. او که یک بار در سال ۲۰۱۵ قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است پس از حضور در مسابقات قطر در ماه مارس و حذف در همان دور اول مسابقات با توجه به مشکلی که در پای چپ خود احساس می‌کرد، دو باره تحت عمل جراحی قرار گرفت و تابه‌حال در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده است.

او با به نمایش در آوردن تمرینات اختصاصی خود در شبکه‌های اجتماعی در شهر مایورکا نشان داد که در دوران بازتوانی قرار دارد و نمی‌تواند به موقع خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کند و به این ترتیب او نیز از شرکت در این مسابقات انصراف داد.

این نخستین‌بار است که واورینکا از سال ۲۰۰۴ که اولین حضورش در این مسابقات بوده است، نمی‌تواند در این رقابت‌ها حاضر باشد. اما این آسیب‌دیدن بازیکنان پیش از مسابقات گرند اسلم فرانسه فقط مختص آقایان نبوده است و سیمونا هالپ، تنیس‌باز اهل کشور رومانی و نفر سوم تنیس‌بازان جهان در قسمت زنان، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه ساق پا نمی‌تواند در این مسابقات حضور داشته باشد.

هالپ که در سال ۲۰۱۸ نیز در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی رسیده است و از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌رفت، هفته گذشته در جریان مسابقات تنیس در رم دچار آسیب‌دیدگی شد و پس از گذشت یک هفته و بر طرف نشدن این مصدومیت تصمیم به کناره‌گیری گرفت. او از حاضر نشدن در این مسابقات ابراز تاسف کرد و گفت: «کناره‌گیری از یک مسابقه گرند اسلم برخلاف روحیات و میل من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای است اما چاره دیگری ندارم.» مسابقات تنیس آزاد فرانسه ملقب به رولند گاروس از روز دوشنبه هفته جاری در شهر پاریس آغاز خواهد شد.

رافائل نادال مرد شماره ۳ تنیس جهان که در این مسابقات رکورددار است به دنبال کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات است. ایگا اشویانتک از لهستان زن شماره ۹ تنیس جهان نیز که سال گذشته در قسمت زنان نخستین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات گرند اسلم و در این رقابت‌ها به دست آورد برای تکرار این قهرمانی در سال جاری (۲۰۲۱) کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

بیشتر از تنيس