بازگشت گرت بیل به مادرید یا خداحافظی از دنیای فوتبال

شاید رابطه صمیمانه‌اش با آنچلوتی او را وادار به بازگشت به رئال و درخشش دوباره کند

گرت بیل ستاره ولزی تیم فوتبال تاتنهام - MIKE EGERTON / POOL / AFP

پس از بازگشت کارلتو بعد از شش سال روی نیمکت تیم فوتبال رئال مادرید، جمعی از بازیکنان این تیم که در لیست اصلی زیدان حضور نداشتند و مجبور به ترک باشگاه شدند، حالا به نظر می‌رسد در این تیم ماندگار خواهند شد. لوکاس واسکز از جمله بازیکنانی است که به تازگی قرارداد خود را با مادریدی‌ها تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرده است. 

در این بین، یکی از مهمترین بازیکنان گرت بیل ولزی است که در این سال‌ها مورد بی‌لطفی زیدان قرار گرفت و مجبور شد در میانه‌های فصل گذشته به صورت قرضی راهی تاتنهام شود. او در آن باشگاه لندی نیز با استقبال چندانی از سوی مورینیو مواجه نشد، اما در اندک زمانی که امکان بازی در ترکیب تیم را داشت، توانست بار دیگر قابلیت‌های گذشته را خود به خوبی ثابت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از برکناری مورینیو از مربی‌گری تاتنهام و روی کار آمدن میسون جوان، شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم پیدا کرد و شاید بتوان گفت تا حدودی به دوران خوب خود نزدیک شد. حتی گفته می‌شد که با رفتن مورینیو از تاتنهام او تصمیم دارد یک فصل دیگر را نیز به صورت قرضی در تاتنهام بازی کند. اما پس از کناره‌گیری زیدان از سمت مربی‌گری تیم فوتبال رئال، به نظر می‌رسد که او قصد به بازگشت به تیم سابق خود را دارد. 

گرت بیل از انتصاب دوباره کارلتو روی نیمکت رئال استقبال کرد وگفت: «همه می‌دانند که کارلو آنچلوتی چه مربی بزرگی است و با او روزهای بسیار خوبی را در رئال تجربه کردم و جام‌های زیادی نیز تصاحب کردیم. او شخصیت بسیار بزرگی دارد و حالا به رئال برگشته است. اطمینان دارم که آنچلوتی بار دیگر به عنوان سرمربی رئال عملکردی باورنکردنی خواهد داشت. من با او ارتباط نزدیکی دارم و در زمانی که در اورتون بود باهم خاطرات گذشته را مرور کردیم.»

گرت بیل در حالی این سخنان را مطرح کرد که در اردوی تیم ملی فوتبال ولز است و خود را برای مسابقات یورو ۲۰۲۰ آماده می‌کند. در مورد ماندن او در تاتنهام و بازگشت به مادرید هنوز چیزی مشخص نیست و حتی گفته می‌شود تصمیم گرفته است پس از مسابقات یورو ۲۰۲۰ از دنیای فوتبال خداحافظی کند. او تصمیم‌گیری در این مورد را به بعد از مسابقات موکول کرده است، اما به نظر می‌رسد شاید رابطه صمیمانه‌اش با آنچلوتی او را وادار به بازگشت به رئال و درخشش دوباره کند. 

بیل یک سال دیگر با رئال مادرید قرار داد دارد و می‌تواند با بخشش مقداری از قرارداد خود آن را فسخ کند. تیم فوتبال تاتنهام نیز تاکنون برای تمدید قرار داد او اقدامی نکرده است، و به نظر می‌رسد تمایلی برای نگه داشتن وی در آن تیم ندارد. در زمان حضور کارلتو، گرت بیل مثلثی حمله مهارنشدنی را با بنزما و رونالدو تشکیل داده بود که به «بی بی سی» نیز معروف شدند. فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال، نیز به دنبال جذب بازیکنان جوان و کارآمد است و با توجه به دستمزد سنگین بیل در آن تیم، ترجیح می‌دهد او را در آخرین فصل قراردادش به صورت قرضی به تیم دیگری واگذار کند.

بیشتر از فوتبال