«ملاله» تصویر ماه ووگ بریتانیا

«سؤال همیشگی من از خودم این است که قدم بعدی چیست؟»

ووگ بریتانیا، این ماه با تصویری از «ملاله»، منتشر شد.

طالبان، ملاله یوسف زی را وقتی ۱۵ ساله بود به جرم تلاش برای تحصیل دختران، ترور کردند. گلوله‌ای که به سرش شلیک شد جانش را نگرفت اما سال‌ها او را با درد و رنج بیماری و جراحی‌های پی‌درپی گرفتار کرد. او برای درمان و حفظ جانش، همراه با خانواده به بریتانیا رفت.

اکنون، سال‌ها بعدازآن شلیک، ملاله نه‌تنها از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد، بلکه با تکیه‌بر شهرت بین‌المللی که بعد از ترور به دست آورد، تلاشش را برای فراهم کردن امکان تحصیل برای دختران، صد برابر کرد.

با تمام این‌ها، برنده جایزه صلح نوبل بعد از سر گذراندن همه این ماجراها، یک دختر ۲۳ ساله است با تمام دغدغه‌های یک دختر جوان.

ووگ بریتانیا در ادامه سیاست‌هایش در ستایش زنان و دختران تاثیر گذار (جلد انتخابی مگان مارکل را یادتان هست؟)، ملاله و داستانش را در شماره این ماه خود به تصویر کشیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیک نایت، عکاس برجسته بریتانیایی که از ملاله عکس انداخته است می‌گوید: «ملاله یوسف زی در بالای فهرست کسانی است که آن‌ها را تحسین می‌کنم» او ملاله را در لباس‌های سفید، قرمز و آبی به تصویر کشیده است. ملاله با شال سنتی پاکستانی خود که همراه همیشگی‌اش است، در یک زمینه قرمزرنگ با چشمان درشت و قهوه‌ای خود به دوربین خیره شد.

وال گارلند که صورت ملاله را برای عکاسی آرایش و آماده کرد می‌گوید: «هنگامی‌که فرصتی برای کار با ملاله فراهم شد، بسیار هیجان‌زده و بسیار متعجب شدم، زیرا او حضور پرقدرتی دارد. وقتی نوبت به تصمیم‌گیری در مورد آرایش رسید، باید همه‌چیز به او مربوط می‌شد.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Malala (@malala)

سم مک‌نایت که موهای ملاله را مرتب و آماده کرد می‌گوید با ملاله ساعات خوشی را گذراند و درباره سفر ۳۰ سال قبل خود که همراه شاهدخت دایانا به پاکستان سفر کرده بود با هم گپ زدند.

گروه ووگ بریتانیا سه روز را با او گذراندند تا زندگی یک دختر جوان را برای میلیون‌ها هم سن و سالش به تصویر بکشند. جنبه‌هایی از زندگی روزانه که شاید کمتر جلوی دوربین رفته است. دغدغه‌های یک دختر جوان که به‌تازگی درسش را تمام کرده، به چالش‌هایی چون ازدواج و کار فکر می‌کند و می‌خواهد از زندگی بعد از قرنطینه‌های پی‌درپی یک سال و نیم گذشته لذت ببرد.

ملاله می‌گوید هر شب قبل از آن‌که به خواب برود از خودش می‌پرسد زندگی‌اش چطور خواهد بود؟ «سؤال همیشگی من از خودم این است که قدم بعدی چیست؟»

بیشتر از زندگی