اوضاع در بارسا نابسامان است

لاپورتا از عملکرد کادر فنی تیم به شدت ناراضی است تا جایی که با کومان صحبت‌هایی هم در این زمینه انجام شده

لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا - Josep LAGO / AFP

باشگاه بارسلونا این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و پس از انتصاب لاپورتا در جایگاه رئیس جدید باشگاه به نظر می‌رسد او به دنبال تغییرات اساسی در این باشگاه صاحب‌نام است.

بارسا در این فصل رتبه‌ای بهتر از جایگاه سومی را در لالیگا به دست نیاورد و همین موضوع سبب شد تا مدیران این تیم به فکر تغییر و تحولاتی بزرگ در باشگاه باشند.

موضوع رفتن مسی از این باشگاه در این فصل مهم‌ترین و داغ‌ترین آن‌ها بود که به نظر می‌رسد با صحبت‌های انجام شده و پیشنهاد یک قرارداد جدید و طولانی‌مدت در بارسا ماندنی باشد ولی هنوز این موضوع به طور ۱۰۰ در صد تایید نشده است.

از طرفی لاپورتا از عملکرد کادر فنی تیم به شدت ناراضی است تا جایی که با کومان صحبت‌هایی هم در این زمینه انجام شده و بنا به صحبت‌های رد و بدل شده قرار است تا در صورت پیدا نشدن گزینه مناسب برای هدایت بارسا او یک فصل دیگر سرمربی، آبی اناری‌ها را رهبری کند که این موضوع چندان به مذاق سرمربی هلندی خوش نیامده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اتفاق سبب شده تا انتقال بازیکنان جدید به این تیم نیز با مشکل روبه‌رو شود. کومان در میانه‌های فصل پیش خواستار به خدمت‌گیری دو بازیکن هلندی یکی واینالدوم از لیورپول و دیگری ممفیس دپای از لیون فرانسه شده بود اما باتوجه به شرایطی که برای تیم‌های اروپایی و قرارداد بازیکنان در این تیم‌ها وجود داشت امکان این نقل‌وانتقالات به وجود نیامد و به تابستان و زمانی که تیم‌ها در تعطیلات به سر می‌برند موکول شد.

به نظر می‌رسد آینده این بازیکنان برای پیوستن به بارسا با توجه به وضعیت کومان نامشخص است. فرانکی دی یونگ، هافبک هلندی تیم فوتبال بارسلونا، نیز علاقه زیادی به ماندن کومان در این باشگاه دارد و معتقد است که او در این فصل با توجه به مشکلاتی که در تیم وجود داشت نتایج خوبی را کسب کرده است. واینالدوم نیز به موضوع انتقالش به بارسا واکنش نشان داده و آن را رد نکرده است. حضور پنج ساله او در آنفیلد به پایان رسیده و می‌تواند به صورت آزاد به تیم مورد نظرش منتقل شود. این تاخیر ممکن است به ضرر بارسا تمام شود چراکه تیم‌های پی‌اس‌جی و بایرن نیز خواهان این هافبک توانمند هستند.

سرخیو آگوئرو از دیگر بازیکنانی است که به نظر می‌رسد با صلاح‌دید کومان جذب خواهد شد و او قرار است به زودی آزمایش‌های پزشکی خود را در باشگاه بارسلونا انجام دهد و قراردادش را امضا کند.

آگوئرو نیز پس از حضور ۱۰ ساله و موفق در باشگاه سیتی با قراردادی آزاد به این تیم مشهور اسپانیایی ملحق خواهد شد. اما با تمامی این موارد هنوز جانشینی برای کومان پیدا نشده و شایعات پیرامون نیمکت مربیان بارسا شنیده می‌شود.

بعضی از خبرگزاری‌ها در کشور اسپانیا ژاوی هرناندز را سرمربی بعدی تیم فوتبال بارسا می‌دانند در حالی که او با باشگاه السد قطر قرارداد دارد. از یورگن کلوپ و میکل آرتتا نیز برای رسیدن به این جایگاه نام برده شده. اما به نظر می‌رسد کونته که از اینتر جدا شده است و پوچتینو که به تازگی درخواست جدایی از پی‌اس‌جی را داده  می‌توانند در جایگاه‌های نخست این فهرست قرار بگیرند و با اینکه آن‌ها از گزینه‌های احتمالی حضور در مادرید هستند اما حضور یکی از آن‌ها در بارسا نیز می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

موضوعی که هردو باشگاه صاحب‌نام در اسپانیا و دنیای فوتبال به دنبال آن هستند و نتایج ضعیف در این فصل از رقابت‌ها آن‌ها را به تغییر در کادر فنی تیم‌هایشان ترغیب کرده است.

با توجه به فرصت پانزده روزه‌ای که لاپورتا از کومان درخواست کرده به نظر می‌رسد زودتر و در روزهای آتی این موضوع مشخص خواهد شد و به گفته اغلب کارشناسان او از بارسا اخراج می‌شود، چیزی که به نظر می‌رسد خواست مسی نیز باشد و این مورد یکی از شروط مسی برای ماندن در بارسا است.   

بیشتر از فوتبال