رونالد کومان امیدوار به ماندن در بارسلونا

کومان معتقد است که در این فصل تیم جوان شده بود و به زمان نیاز دارد تا یک تیم قدرتمند شکل بگیرد

رونالد کومان سرمربی هلندی تیم فوتبال بارسلونا - Pau BARRENA / AFP

تیم فوتبال بارسلونا در این فصل از رقابت‌ها تنها توانست در مسابقات کوپا دل ری یا همان جام حذفی اسپانیا به مقام قهرمانی برسد و در مسابقات لالیگا نیز نتوانست بهتر از رده سوم جایگاه بهتری را تصاحب کند و پایین‌تر از رقیب دیرینه‌اش یعنی رئال مادرید قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد همان تک‌قهرمانی توانسته باشد تا حدودی از ناراحتی و خشم هوادارن این تیم بکاهد.

مشکلات بارسا از جایی شروع شد که ناکامی آنها در فصل قبل موجبات حضور رونالد کومان روی نیمکت بلوگراناها را حتمی کرد و پس از ثبت قرارداد کومان به عنوان سرمربی تیم، فرآیندی برای حذف عده‌ای از بازیکنان اصلی و صاحب‌نام این تیم کلید خورد و لوییس سوارز در صدر آنها قرار گرفت و کومان که به او و چند تن از بازیکنان بارسا اعتقاد خاصی نداشت خواهان خروج آنها شد و به این ترتیب خیلی زود به چهره نامطمئنی در تیم تبدیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتایج ضعیف تا میانه‌های فصل و جوان‌گرایی او تا جایی پیش رفت که او را در آستانه اخراج قرار داد. پس از کناره‌گیری مدیرعامل پیشین باشگاه و بازگشت خوان لاپورتا به میز ریاست بارسا شرایط برای این تیم و به خصوص لیونل مسی که رابطه خوبی با کومان نداشت بهتر شد و بارسا را در موقعیتی قرار داد که آنها می‌توانستند عنوان قهرمانی را نیز به دست آورند.

اما نتایج ضعیف آنها در سه مسابقه پایانی معادلات را برهم زد و خبر از اخراج کومان در انتهای فصل قوت گرفت. بارسا در دیدار آخر خود در لالیگا با نتیجه یک بر صفر ایبار را شکست داد و فصل را با فرازونشیب‌های فراوان به پایان رساند.

کومان پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به این نکته اشاره کرد که این آخرین حضورش در این تیم نخواهد بود. او معتقد است که در این فصل تیم جوان شده بود و به زمان نیاز دارد تا یک تیم قدرتمند شکل بگیرد. او گفت: «من با باشگاه قرارداد دارم و باید آرامش خود را حفظ کنیم، زمانی که به باشگاه آمدم تیم بسته شده بود و تنها بازیکن جذب‌شده توسط من سرجینیو دست بود.

این تیم از هر لحاظ در سطحی که ما می‌خواهیم در بارسا داشته باشیم ساخته نشده است. با این حال ما فرصت قهرمانی در لیگ را داشتیم که نتوانستیم از آن به خوبی استفاده کنیم. اما کومان که به ماندن در بارسا خوشبین است روز گذشته (یکشنبه) در کمپ تمرینی باشگاه حاضر شد و پس از صرف صبحانه به همراه بازیکنان و کمی سخرانی، برای بازیکنان حاضر در مسابقات کوپای آمریکا و جام ملت‌های اروپا آرزوی موفقیت کرد و در نهایت با آنها وداع کرد.

به نظر می‌رسد او نیز وضعیتی مشابه به زیدان دارد و در روزهای آتی خبرهایی مبنی بر برکناری یا ابقا او منتشر خواهد شد. با توجه به شاغل بودن مربیان بزرگ در اغلب تیم‌های اروپایی باید دید که این برکناری چقدر به واقعیت تبدیل خواهد شد. پیش از این صحبت‌هایی از بازگشت ژاوی به تیم سابقش و قبول هدایت بارسا به گوش می‌رسید اما با تمدید قرارداد ژاوی با تیم فوتبال السد قطر برای سه فصل دیگر حضور او در جمع آبی اناری‌ها منتفی به نظر می‌رسد.

بیشتر از فوتبال