کشف ۲۲ هزار فشنگ در خانه عامل کشتار سن خوزه

کَسیدی ۵۷ ساله، ۹ نفر از همکارانش را به ضرب گلوله کشت و بعد خودکشی کرد

پلیس سن خوزه در حال تفتیش خانه ساموئل کَسیدی، قاتل کشتار دسته‌جمعی- Amy Osborne / AFP

به گزارش مقامات ایالت کالیفرنیا، در خانه قاتل کشتار دسته‌جمعی سن خوزه ۱۲ قبضه تفنگ و بیش از ۲۲ هزار فشنگ وجود داشت.

ساموئل کَسیدی ۵۷ ساله، ۹ نفر از همکارانش در سازمان ترابی وَلی(وی‌تی‌ای) را در سن خوزه کالیفرنیا به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد.

دفتر کلانتری سانتا ماریا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «براساس شواهدی که کارآگاهان دفتر کلانتری در محوطه سازمان وی‌تی‌ای و محل اقامت مظنون کشف کردند، این ماجرا از پیش برنامه‌ریزی شده بود و مظنون خود را آماده کرده بود تا با استفاده از سلاح‌های گرمی که در اختیار داشت، افراد بسیاری را بکشد و احتمالاً دخالت مامورین کلانتری مانع از این اتفاق شد.»

گروهبان جوزف پیازا، کارآگاه کلانتری، گفت که مظنون آگاهانه سلاح‌ها را در نقاط مختلف خانه خود جاسازی کرده بود.

او گفت: «بر اساس تجربه می‌دانم که اسلحه‌ها را در نقاط مختلف گذاشته بود تا در صورت نیاز، دسترسی به آن‌ها آسان باشد.»

«بخشی از مهمات کشف شده از سوی کارآگاهان دفتر کلانتری سانتا کلارا در خانه تیرانداز سن خوزه»

«اگر کسی از مقامات پلیس به سراغ او می‌رفت، او در نقاط مختلف خانه به اسحله دسترسی داشت.»

لاری اسمیت، کلانتر بخش سانتا کلارا، گفته است که ظاهرا کَسیدی وقتی احساس می‌کند که حلقه نیروهای پلیس در حال تنگ‌تر شدن است، به ضرب گلوله خودکشی می‌کند. او در زمان مرگ ۳ اسلحه با خود داشت.

مسئولان هنوز انگیزه این قتل‌ها را اعلام نکرده‌اند، اما گویا کَسیدی از شغل خود در سازمان وی‌تی‌ای ناراضی بوده است.

مقامات سن خوزه از بازداشت کَسیدی از سوی پلیس گمرک آمریکا در سال ۲۰۱۶ به دلیل همراه داشتن مقالات و کتاب‌هایی در مورد تروریسم و یافتن دفترچه‌ای پر از نوشتار نفرت‌انگیز در مورد محل کارش، اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

«گروهبان جوزف پیازا، کارآگاه دفتر کلانتری،  گفت نیروهای پلیس حدود ۲۵ هزار فشنگ و تعداد زیادی اسلحه گرم در خانه تیرانداز وی‌تی‌ای در سن خوزه پیدا کردند که هدف‌مندانه در جاهای مختلف خانه قرار گرفته بودند.»

یک مقام وزارت امنیت داخلی به سی‌ان‌ان  گفت که کَسیدی هنگام بازگشت به ایالات متحده بعد از سفر به فیلیپین، در فرودگاه بازداشت شده بود.

مسئول دفتر سام لیكاردو، شهردار سن خوزه، در بیانیه‌ای گفت: «این بازداشت در مرز به هر دلیلی بود، منجر به دستگیری و ثبت سابقه جنایی برای او در اف‌بی‌آی نشد و به همین دلیل، به نیروی پلیس سن خوزه  گزارش نشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان