بایدن: کشتار با سلاح گرم در آمریکا «اپیدمی» شده است

جو بایدن خواستار اصلاح قوانین کنونی مالکیت سلاح در ایالات متحده شد

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه، با اشاره به تیراندازی شب گذشته در کارولینای جنوبی، آماری از موارد روزانه تیراندازی در سراسر کشور ارائه داد و گفت این حوادث به یک «اپیدمی» در کشور تبدیل شده که در واقع یک «بحران سلامتی عمومی» است.

وی در سخنانی در کاخ سفید، که معاون رییس جمهوری و دادستان کل کشور نیز در آن حضور داشتند، خواستار اصلاح قوانین کنونی مالکیت سلاح در ایالات متحده شد و گفت امروز از وزارت دادگستری خواستم این موضوع را در اولویت قرار داده و در این زمینه اقدام کند.

چهارشنبه شب در تیراندازی در ایالت کارولینای جنوبی، پنج تن از جمله دو کودک کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رییس جمهوری آمریکا گفت: «طبق برآوردها خشونت‌های ناشی از اسلحه در آمریکا ۲۸۰ میلیارد دلار در سال هزینه به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، که تنها با کسری از هزینه‌هایی که با کاهش این خشونت‌ها صرفه‌جویی می‌شود، می‌توانیم جان‌های بسیاری را نجات دهیم و جوامع امن و سالم ایجاد کنیم و اقتصادی بسازیم که در خدمت همه ما باشد.»

در پی تیراندازی اوایل فروردین ماه در فروشگاهی در ایالت کلرادو، ۱۰ نفر از جمله یک مامور پلیس، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق گزارش پلیس شهر بولدر، محل وقوع حادثه، مهاجم یک جوان ۲۱ ساله به نام احمد العلوی العيسی بوده که تحت بازداشت است.

وی ساکن منطقه آروادا در حومه شهر دنور مرکز ایالت کلرادو است که با یک قبضه تفنگ نظامی، یک قبضه اسلحه کمری و یک جلیقه نظامی اقدام به حمله کرد.

بیشتر از جهان