نخستین ایالت آمریکا که قصد دارد پرداخت مالیات با رمزارز را بپذیرد

بهای بیت کوین برای نخستین بار در هفته جاری از ۴۰ هزار دلار فراتر رفت اما بعد دوباره پایین آمد

به گزارش «کوین دِسک»، در روز چهارشنبه ارزش برابری رمزارزها از جمله بیت کوین، داج کوین، اتریوم و لایت کوین، رو به افزایش  گذاشته است- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

 کلرادو قصد دارد نخستین ایالت آمریکا باشد که ساکنانش می‌توانند مالیات‌های خود را با رمزارز بپردازند.

جَرِد پوُلیس، فرماندار کلرادو، از طرفداران دیرین رمزارز است و زمانی هم که نماینده کنگره آمریکا بود، نخستین سیاستمداری به شمار می‌رفت که کمک مالی به  کارزار انتخاباتی خود با بیت‌کوین را پذیرفت. 

آقای پولیس در کنفرانس مجازی «کانسِنسِس ۲۰۲۱» در تارنمای «کوین دِسک» گفت: «بسیار خوشوقتم نخستین ایالتی باشم که در آن می‌توانید مالیات‌های خود را با انواع رمزارز بپردازید. کلرادو، مرکز ابتکارات «بلاک چِین» (زنجیره‌ای از بلوک‌های پول دیجیتالی) در ایالات‌متحده است و خواهد بود تا سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی خوب و ابتکارات در ساختار هویت دیجیتالی، (و) امنیت اطلاعات فردی در بخش‌های خصوصی و دولتی را به خود جذب می کند.»

کلرادو نخستین ایالتی نیست که در صدد تطبیق با رمزارز برآمده است. در سال ۲۰۱۸ ایالت اوهایو هم به واحدهای بازرگانی -نه افراد- اجازه داد مالیات‌های خود را با رمزارز پرداخت کنند؛ اما تنها ۱۰ شرکت از این تسهیلات استفاده کردند. این امکان، یک سال بعد تعطیل شد.  

به گزارش «کوین دِسک»، در روز چهارشنبه ارزش برابری رمزارزها از جمله بیت‌کوین، داج‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین، رو به افزایش  گذاشته است.

بهای بیت کوین برای نخستین بار در هفته جاری از ۴۰ هزار دلار فراتر رفت اما بعدا از این اوج، دوباره پایین آمد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دنیای ورزش هنوز از رمزارز برای پرداخت دستمزد لیگ برتر بیسبال استفاده نمی‌شود اما آرون بون، مربی یانکی‌های نیویورک، به برنامه بازرگانی شبکه فاکس گفته است که این، «قطعا موضوع مکالمات گسترده‌ ما در کلاب هاوس است.»

از هنگامی که ایلان ماسک، مالک تسلا، به دلیل خساراتی که استخراج رمزارز به محیط زیست وارد می‌آورد از پذیرش بیت‌کوین برای خرید از این شرکت خودداری کرد، رمزارزها در تمام طول ماه با نوسانات شدیدی روبه‌رو شدند.

کاهش ارزش پول‌های دیجیتالی، هفته گذشته و با تصمیم مقامات چین در ارتباط با اعمال کنترل بیشتر بر استخراج و معاملات رمزارز، بیشتر شد.

اعلامیه وزارت دارایی آمریکا مبنی بر این که در چارچوب مقررات اداره مالیات تدابیر سخت‌گیرانه‌تری بر رمزارزها در نظر خواهد گرفت تا از پرداخت مالیات اجتناب نکنند، نیز بر نرخ آن‌ها در بازار معاملات رمزارزها تاثیر گذاشت.

سقوط قیمت‌ها، موجب افت بهای بیت‌کوین، محبوب‌ترین رمزارز، جهان شد و ارزش آن را از ۵۹ هزار و ۴۶۳ دلار به ۳۰ هزار دلار کاهش داد؛ اما ارزش بیت‌کوین بعدا بار دیگر رو به افزایش گذاشت.

در اوایل هفته جاری، ایلان ماسک گفت که با استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در آمریکای شمالی در مورد استفاده از منابع انرژی پایدار صحبت کرده است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد