بهشت بیت‌کوین: جزیره دریای کارائیب، اولین «جامعه رمزارزی» را خلق می‌کند

مغازه‌ها، رستوران‌ها و میخانه‌ها، پرداخت با بیت‌کوین یا دیگر رمزارزهای تایید شده را خواهند پذیرفت

جزیره بکویا قرار است پیشگام جوامع رمزارزی باشد و به همین دلیل، لقب «جزیره بیت‌کوین» را از آن خود کرده است- Pexels

گرچه جزیره ماستیک همواره محلی محبوب برای اشخاصی نظیر دیوید بویی و میک جگِر بوده است، اما در ۱۴ کیلومتری این جزیره درخشان کارائیبی جزیره دیگری به نام بکویا وجود دارد که همواره همسایه‌ای در سایه و کمتر شناخته‌شده بوده است.

اما این وضعیت ممکن است تغییر کند، چرا که جوانی که به کار ساخت و‌ساز اشتغال دارد، در حال ایجاد اولین جامعه رمزارزی دنیا در این جزیره گرمسیری است.

استورم گونزالوز بنا دارد ۳۹ خانه ویلایی مجلل را همراه با چند میخانه‌، فروشگاه، رستوران‌، و یک سالن همنشینی در آنجا بسازد تا ساکنان علاقه‌مند به رمزارزها بتوانند قیمت همه‌چیز را با بیت‌کوین، بیت‌کوین کَش، اتریوم یا داج‌کوین بپردازند.

آنان همچنین خواهند توانست خانه‌های ویلایی دو تا پنج‌خوابه بگیرند که از ۱.۱ میلیون تا ۲.۳ میلیون دلار قیمت دارد و می‌تواند با ارزهای دیجیتالی پرداخت شود.

آقای گونزالوز ۲۹ ساله به ایندیپندنت گفت: «بکویا همواره جزیره‌ای برای ملوانان بوده است؛ جایی که می‌توان از همه به آن پناه برد، جایی که اینترنت ندارد و بیشتر شبیه یک جزیره دورافتاده است. اما برای افراد هم‌نسل من کمی متفاوت است. آنها درست مانند نسل قبل به دنبال ماجراجویی هستند، ولی می‌خواهند این ماجراجویی با اینترنت سریع همراه باشد و به همین دلیل سعی ما این است که به این نیاز پاسخ دهیم.»

این جزیره که شبیه حرف «اس» (S) و دومین جزیره بزرگ گرنادین‌ها است، در جنوب جزیره سنت وینسنت و شمال جزیره ماستیک واقع شده است.

اکنون این جزیره قرار است پیشگام جوامع رمزارزی باشد و به همین دلیل، لقب «جزیره بیت‌کوین» را از آن خود کرده است.

آقای گونزالوز که از آموزش‌های فلیکس دنیس، میلیونر فقید بریتانیایی و از غول‌های صنعت انتشارات، بهره گرفته است، می‌گوید از خانه‌ای که موسس مجله ماکسیم در جزیره ماستیک از دیوید بویی خرید، الهام گرفته است.

او گفت: «بعضی از خریداران تصمیم خواهند گرفت همیشه آنجا زندگی کنند و برخی دیگر زمان‌های مشخصی در سال را آنجا سپری خواهند کرد و وقتی در خانه خود نباشند، می‌توانیم آن را به نیابت از آنها کرایه دهیم، و در نهایت این جزیره را به یک اقامتگاه مجلل مبدل خواهیم کرد. مرکز این اقامتگاه، سالن همنشینی خواهد بود و آنجا میخانه‌ها و رستوران‌ها و باشگاه و مرکز ماساژ و یک سینمای خصوصی خواهیم داشت.»

او ادامه داد: «چیزی که خیلی نسبت به آن مشتاق هستم، اتاق بازی‌ها است. دیوید بویی خانه‌ای در ماستیک داشت که بعدا توسط فلیکس دنیس خریداری شد. او یکی از اولین استادان من در عرصه تجارت بود و خانه‌ای که از دیوید بویی خریده بود، اتاقی بی‌نظیر با دستگاه‌های بازی پین‌بال داشت و صحنه اختصاصی خود را هم داشت که آنجا می‌شد گیتار زد و موسیقی نواخت. ما می‌خواهیم آن وضعیت را بازسازی کنیم و استخری هم برای مجموعه بر پا کنیم، هرچند تمام ویلاها استخر اختصاصی خود را نیز خواهند داشت.»

کارائیب پر است از اقامتگاه‌های مجلل و جوامع اختصاصی. اما آقای گونزالوز می‌گوید می‌خواهد با شرکت خود که «وان بکویا» نام دارد، کاری قطعا متفاوت انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «قیمت خانه‌ها به دلار امریکا اعلام شده است، ولی ما همچنین امکان پرداخت با رمزارزها را هم ارائه می‌کنیم. درنتیجه ما بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و داج‌کوین را هم می‌پذیریم که مورد آخر آشکارا محبوب ایلان ماسک است. من دریافته‌ام که افرادی که میزان زیادی رمزارز در سرمایه‌های خود دارند، واقعا راهی آسان برای خرج کردن آن برای خرید ملک و املاک ندارند. اگر این کار را برای همه آسان کنیم که بتوانند با بیت‌کوین یا داج‌کوین پرداخت کنند، به نظرم ما را از رقیبان خود جلو خواهد انداخت.»

او ادامه داد: «با توجه به این که بازار رمزارزها ارزشی برابر با حدود ۲ تریلیون دلار دارد، بازاری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، ولی هنوز به اندازه کافی به آن توجه نشده است. هیچ جای دیگری روی کره زمین سراغ ندارید که بازاری ۲ تریلیون دلاری داشته باشد، ولی خانه‌سازان به آن توجهی نکنند. به نظرم بسیاری از خانه‌سازان چنین گزینه‌ای را ارائه نمی‌کنند، چون ترسی غیرمنطقی از رمزارزها دارند.»

آقای گونزالوز می‌گوید از نوسانات شدید ارزش رمزارزها یا فروش فراوان آنها که در هفته گذشته رخ داد، نگران نیست.

او با خنده گفت: «اگر این رمزارزها را خیلی پیشتر خریده باشید، حتی اگر سود این هفته اندکی کمتر از هفته گذشته باشد، باز هم میزان قابل توجهی سود کرده‌اید. در چرخه صعودی قبلی، بیت‌کوین به حدود ۱۹ هزار دلار رسید و بعد به حدود ۳ هزار دلار سقوط کرد و افراد به خریدن آن ادامه دادند. در واقع افرادی که من به دنبال جذب‌شان هستم، وقتی قیمت بیت‌کوین پایین می‌رود بیشتر به خرید آن دست می‌برند و این را به عنوان فرصتی عظیم مغتنم می‌شمارند.»

او ادامه داد: «کسانی که به بیت‌کوین و رمزارزها ایمان دارند، همینک نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی در آن کرده‌اند و امکان خرید ملک با بیت‌کوین یا هر رمزارز دیگری، فرصتی برای متنوع کردن سرمایه‌های آنان است. درنتیجه، حتی اگر باز هم (قیمت رمزارزشان) سقوط کند، چیزی ملموس در دنیای واقعی با آن خریداری کرده‌اند و دارند.»

او توضیح داد که تمام مغازه‌ها، رستوران‌ها و میخانه‌ها در آن مکان، بیت‌کوین یا سایر رمزارزهای تایید شده را برای پرداخت قبول خواهند کرد.

و این جامعه به پردازشگران پرداختی متکی خواهد بود که از سوی شبکه مبارزه با جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تایید شده‌اند.

او گفت: «به همان آسانی پرداخت با پول نقد یا استفاده از کارت‌های بانکی خواهد بود. ما آدرس کیف پول مجازی خود را به نمایش خواهیم گذاشت و وقتی رسید خود را بگیرید، قیمت ذکر شده با بیت‌کوین برای ۱۵ دقیقه معتبر خواهد بود. تا وقتی که هر پرداخت در همین بازه ۱۵ دقیقه‌ای انجام شود، دیگر نیاز به نگرانی درباره نوسانات قیمت نیست.»

 او امیدوار است که پرداخت‌های بیت‌کوینی را به سراسر جزیره توسعه دهد.

او گفت: «می‌خواهیم تمام ساکنان جزیره را شامل شویم و آنها را هم به این نظام وارد کنیم تا سود و پول‌های جاری را کمی در سراسر جزیره به گردش بیندازیم. ما آنان را تشویق، و با آنها همکاری خواهیم کرد تا پردازشگرهای پرداختی خود را راه‌ بیندازند تا آنها هم بتوانند بیت‌کوین بپذیرند.»

او افزود: «من بخش زیادی از کودکی خود را در بکویا سپری کردم و به همین دلیل شخصی آشنا در این جزیره هستم و مردم محل به مغازه‌ها می‌آیند و از من می‌پرسند کی می‌توانند کار خود را آنجا شروع کنند، کشاورزان از من می‌پرسند کی می‌توانند برای رستوران‌ها محصولات بفرستند، و مغازه‌هایی هم که صنایع دستی می‌فروشند، منتظر فرصت و امکان فروش محصولات خود هستند. در نتیجه تمام ساکنان جزیره هم خیلی حامی این طرح هستند.»

آقای گونزالوز پیش‌بینی می‌کند که این طرح ساخت و‌ساز ۵۰ میلیون دلاری بعد از افتتاح، سالانه «چند میلیون» دلار برای جامعه درآمد خواهد داشت.

او تاکید می‌کند که افراد نیازی به داشتن بیت‌کوین ندارند تا بتوانند آنجا خانه بخرند، چون تمام املاک به قیمت دلار امریکا ارائه می‌شود، اما انتظار دارد که ساکنان «حداقل نسبت به این ایده و اهمیت آن در دنیای مدرن، فکری باز» داشته باشند.

او گفت: «با توجه به واکنشی که تاکنون دیده‌ام، به نظرم اکثر افراد بیت‌کوین خواهند خرید و همین تاییدی بر این فلسفه است که بیت‌کوین و رمزارزها ابزار جدید مبادله و پرداخت هستند.»

او همچنین اذعان داشت که از علایق معطوف به این پروژه که امیدوار است دیرتر در سال جاری میلادی افتتاح شود، شگفت‌زده شده است.

او بنا داشت هر سال ۱۰ خانه ویلایی بفروشد و پروژه ساخت و ساز را تا سال ۲۰۲۴ تکمیل کند، اما اکنون پیش‌بینی می‌کند که تا پایان امسال تا ۷۵ درصد ویلاها را خواهد فروخت.

او گفت: «اوایل این پروژه خیلی نصیحت می‌شدم، چون افرادی می‌گفتند بیت‌کوین بیش از اندازه مرموز است و باعث فاصله گرفتن مردم از آن می‌شود. اما واکنشی که تاکنون دریافت کرده‌ایم خیلی خوب بوده است.»

او افزود: «ارزش ویلایی که من اکنون در بکویا ۲.۳ میلیون دلار می‌فروشم، در ماستیک ۱۵ میلیون دلار خواهد بود، و به نظرم با کمک بیت‌کوین ما هم امکان این را خواهیم داشت که طی ۵ تا ۱۰ سال آینده به یکی از این جزیره‌ها مبدل شویم.»

© The Independent

بیشتر از جهان