اعلام حمایت ایلان ماسک از رمز‌ارز در مقابل پول کاغذی

در هفته گذشته قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها به طرز چشمگیری سقوط کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا- REUTERS/Michele Tantussi

ایلان ماسک در واکنش به سقوط قیمت بیت‌کوین می‌گوید که او پشتیبان رمزارز در مقابل پول کاغذی است.

از زمانی که مدیرعامل تسلا اعلام کرد شرکت وی دیگر برای فروش خودروهای برقی‌‌اش بیت‌کوین نمی‌پذیرد، قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها به طرز چشمگیری سقوط کرده است.

ماسک روز شنبه در توییتر به این وضعیت واکنش نشان داد و وزن و نفوذ خود را محکم پشت سر رمزارزها گذاشت.

ماسک در توییتی در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان حساب توییترش که درباره عصبانیتی که او با آن روبه‌رو شده است، پرسیده بود، گفت: «نبرد واقعی بین پول کاغذی و رمزارز است. در مجموع، از دومی پشتیبانی می‌کنم.»

پول کاغذی، مانند دلار آمریکا، پولی است که ارزش آن صرفاً متکی به پشتیبانی یک دولت است.

سقوط رمزارزها متعاقب اعلامیه تسلا درباره بیت‌کوین رخ داده است. در این سقوط، ارزش کل بازار رمزارزها حدود ۱ تریلیون دلار کاهش یافت، و قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه با ۳۰ درصد کاهش به حدود ۳۰ هزار دلار رسید.

در اوایل این ماه ماسک گفت که تصمیم تسلا درباره بیت‌کوین به دلیل تأثیرات زیست محیطی استخراج بیت کوین است که بیشتر آن با برق ارزان‌قیمت تولیدی با زغال سنگ در چین خلق می‌شود.

کارشناسان تخمین زده‌اند که صنعت بیت‌کوین به تنهایی هر ساله به اندازه کشوری در اندازه مالزی انرژی مصرف می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک در ماه فوریه اعلام کرد که تسلا معادل ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و فروش خودروهایش را در ازای بیت‌کوین آغاز کرده است.

با پایین آمدن قیمت‌ها در هفته گذشته، ماسک در توییتر شکلک دست‌های الماسی (Diamond hands) را منتشر کرد؛ بدین معنا که او بیت‌کوین‌های خود را نمی‌فروشد.

این عبارتی است که معامله‌گران مالی، وقتی که به‌رغم کاهش قیمت سهام، به دلیل انتظار سودآوری طولانی‌مدت، آن سهام را نگه می‌دارند، به کار می‌برند.

در اوایل این هفته، ماسک همچنین یک شکلک «داج‌کوین» در توییتر منتشر کرد و به پیروان خود اطمینان داد که دارایی‌های خود را در این رمزارز نفروخته است و نخواهد فروخت.

قیمت داج‌کوین پس از حضور ماسک در برنامه «ساتردی نایت لایو» ماه گذشته که او در یکی از قسمت‌های آن، رمزارز را «رنج پرزور» خواند، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

قیمت بیت‌کوین در روز شنبه به بیش از ۳۷۵۰۰ دلار افزایش یافت. ماه گذشته قیمت آن ۶۴ هزار دلار بود.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد