موج سوم کرونا در افغانستان، تالارهای عروسی تعطیل شدند

وزارت بهداشت می‌گوید نوع جهش‌یافته کرونای انگلیسی نیز به این کشور رسیده است

از تالارهای عروسی به عنوان مرکز گسترش کرونا در کشور یاد شده است - آریانا نیوز 

با اوج‌گیری موج سوم کرونا در افغانستان، شهرداری کابل تمام تالارهای عروسی را برای دست‌کم یک هفته تعطیل کرده است.

عروسی در تالارهای پرزرق‌وبرق شهرهای مختلف افغانستان از مهم‌ترین بخش‌های مراسم در این کشور است و صدها نفر در جشن‌ عروسی شرکت می‌کنند.

شهرداری کابل در بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه ۲۷ مه) منتشر کرده، آورده است: «برای جلوگیری از گسترش موج سوم ویروس کرونا، هتل‌های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود، به مدت یک هفته حق پذیرش ندارند.»

شهرداری پایتخت افزوده است: «به اطلاع عموم هتل‌داران و سالن‌های عروسی می‌رساند که مراسم را ظرف بیش از یک هفته رزرو نکنند.»

از سوی دیگر وزارت بهداشت عمومی در افغانستان خبر داده است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶۴ تن به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

در گزارش روزانه این وزارت آمده است که در شبانه‌روز گذشته، آزمایش کرونای ۷۶۴ نفر مثبت شده است. با ثبت این آمار شمار کل مبتلایان به این ویروس به ۶۹ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


موارد مثبت ویروس کرونا به ولایت‌های: کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، بغلان، قندوز، نیمروز، پکتیا، فاریاب، هلمند، میدان وردک، بدخشان، لوگر، کنر و سایر ولایات رسیده است.
در این مدت ۱۲ تن جان داده‌اند که آمار رسمی قربانیان کرونا را به ۲۸۸۱ نفر می‌رساند. اما آمار غیررسمی به مراتب بیشتر از این است.

پیشتر وزارت بهداشت عمومی افغانستان از ثبت ۳۱۷ مورد نوع جهش‌یافته ویروس کرونای نوع انگلیسی در ۱۸ ولایت خبر داده بود که بیشترین تعداد آن در ولایت ننگرهار که هم‌مرز با پاکستان است ثبت شده است.

به گفته مقام‌های افغان این نوع ویروس در کابل، ننگرهار، هرات، قندهار و چند ولایت دیگر این کشور شناسایی و ثبت شده است.

در برخی موارد در ماه‌های گذشته جشن‌های دسته‌جمعی عروسی نیز برگزار شده است.

استقبال مردم افغانستان از عروسی‌های دسته‌جمعی و افزایش این برنامه در حالی بیشتر شده است که در آغاز سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ زوج افغان، جشن عروسی‌شان را به شکل گروهی در کابل جشن گرفتند.

بیشتر از جهان