عربستان امیدوار است در مسابقات اسکی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شرکت کند

رئیس فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان سعودی، از علاقه این کشور به حضور در مسابقات المپیک زمستانی خبر داد

رئیس فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان نبود برف و یخ و تأمین پیست طبیعی را بزرگ‌ترین چالش پیش روی این فدراسیون دانست - STRINGER / AFP

فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان (SWSF) اعلام کرد که با هدف کشف و پرورش ورزشکاران جوان در حد استاندارد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، یک کمپین استعدادیابی در سراسر کشور، آغاز کرده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان سعودی، گفت: «ما به دنبال ورزشکارانی هستیم که شاخص‌هایی مانند توانایی ورزشی، استعداد، سرعت، قدرت و تمایل به نمایندگی کشور خود داشته باشند. این دقیقاً همان چیزی است که ما به امید داشتن نمایندگانی در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ به آن نیاز داریم.»

احمد شاهد الطبعه افزود فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان سعودی به دنبال اسکی‌بازان و اسنوبرد بازان حرفه‌ای است که قبلاً در یک باشگاه با مربی آموزش دیده‌اند.

او در این باره به عرب‌نیوز گفت: «ما به ورزش‌های زمستانی و به‌خصوص اسکی و اسنوبرد بسیار علاقه‌مندیم. لازم به ذکر است که ما ۱۵ ورزش زمستانی در زیر پوشش خود داریم که مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الطبعه با اشاره به علاقه‌مندی ورزشکاران عربستانی به حضور در مسابقات آلپاین، اضافه کرد که این فدراسیون بیش از ۱۰۰ درخواست برای شرکت در رشته‌های مختلف دریافت کرده است. وی تأکید کرد که در سطح مهارت زنان و مردان همه را تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه عربستان سعودی تنها هشت شرکت‌کننده می‌تواند برای مسابقات معرفی کند.

اولویت فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان سعودی با ورزش‌هایی است که بر روی یخ برگزار می‌شوند. در گام بعدی این کشور قصد دارد تا ورزش‌های برفی را به فهرست فعالیت خود اضافه کند.

در حال حاضر در بخش هاکی روی یخ، این کشور سه تیم مردان و دو تیم زن و یک تیم شامل از بازیکنان غیر سعودی تشکیل شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زمستانی عربستان با تأکید بر اینکه نبود برف و یخ و تأمین پیست طبیعی بزرگ‌ترین چالش پیش روی عربستان است، از بخش خصوصی خواست تا با ورود در این بخش کمک‌رسانی کند.

بیشتر از ورزش