ناراحتی رئالی‌ها از سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا

انریکه علاوه بر راموس، چهرهای سرشناس دیگری را نیز از لیست این مسابقات کنار گذاشته است که کارواخال و آسنسیو و ناچو فرناندز از رئال مادرید در صدر آن‌ها قرار دارند

لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا - Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

رقابت‌های لالیگا اسپانیا در حالی به اتمام رسید که تیم فوتبال رئال مادرید برخلاف سال‌های گذشته در سال جاری حتی نتوانست یک جام هم به دست بیاورد و رقابت‌ها را در رتبه دوم و پشت سر اتلتیکومادرید به پایان رساند.

نمایش ضعیف بازیکنان اسپانیایی و مصدومان رئال در این فصل از رقابت‌ها باعث شد تا لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا، در یک حرکت عجیب، سرخیو راموس کاپیتان تیم فوتبال رئال و از مهمترین مهره‌های کلیدی تیم اسپانیا را در لیست نفرات دعوت شده به مسابقات یورو ۲۰۲۰ قرار ندهد.

انریکه علاوه بر راموس، چهرهای سرشناس دیگری را نیز از لیست این مسابقات کنار گذاشته است که کارواخال و آسنسیو و ناچو فرناندز از رئال مادرید در صدر آن‌ها قرار دارند. البته به نظر می‌رسد کارواخال به دلیل مصدومیت، این رقابت‌ها را همانند سال ۲۰۱۶ از دست داده است.

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ این مسابقات تیم فوتبال رئال هیچ نماینده‌ای در تیم ملی اسپانیا نخواهد داشت و این موضوع باعث خشم هواداران این تیم شده است. لوئیس انریکه، سرمربی تیم فوتبال اسپانیا، پس از اتخاذ این تصمیم، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «همانطور که می‌دانید، راموس در سال ۲۰۲۱ نتوانست بازی‌های زیادی را برای تیم باشگاهی خود رئال انجام دهد. نداشتن آمادگی بدنی و مصدومیت‌های پیاپی او، مهمترین دلیل خط خوردنش بودند. دیروز با سرخیو صحبت کردم و به او گفتم که در فهرست یورو ۲۰۲۰ حضور نخواهد داشت. تصمیم بسیار سختی بود و اعلام کردن آن به سرخیو هم دشواری‌های خاص خود را داشت. حس بدی داشتم چرا که می‌دانم او چه بازیکن حرفه‌ای است و چقدر می‌توانست به تیم ملی کمک کند. او هنوز این فرصت را دارد تا این کار را در آینده انجام دهد. من در نهایت به منافع تیم فکر کردم و از او خواستم که خوب کار بازتوانی را انجام دهد و بتواند در ادامه برای باشگاه خود و تیم ملی مهره مفیدی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما جدا از راموس، ناراحتی رئالی‌ها از دعوت نشدن ناچو بسیار زیاد است و آن‌ها اعتقاد دارند که او یکی از بهترین بازیکنان این فصل رئال و حتی لالیگا اسپانیا بوده است؛ او در زمان غیبت راموس در خط دفاعی نمایش بسیار خوبی از خود ارائه کرد و در ۳۳ مسابقه‌ای که برای رئال بازی کرد، در ۲۱ مسابقه به صورت ثابت در ترکیب اولیه تیم حضور داشت.

این در حالی است که بازیکنانی ماند دیه‌گو یورنته و اریک گارسیا که به او ترجیح داده شدند و در فهرست لاروخاها قرار گرفتند، هر کدام به ترتیب در   ۱۷ و ۱۲ بازی برای تیم‌های خود در طول فصل به میدان رفتند و از این حیث، ناچو عملکرد بهتری داشته است.

 راموس که در این فصل فقط پنج بازی برای رئال انجام داد، به دعوت نشدن به تیم ملی اسپانیا واکنش نشان داد و گفت: «پس از ماه‌ها سختی و شرایط غیرمعمول، متفاوت‌ترین فصل را در تمام دوران فوتبالم تجربه کردم. اکنون حذف از فهرست تیم ملی اسپانیا برای یورو ۲۰۲۰ هم به آن اضافه شد. مبارزه کردم و هر روز جان و روحم را گذاشتم تا با ۱۰۰ درصد آمادگی در خدمت رئال و تیم ملی اسپانیا باشم ولی همیشه اوضاع مطابق میل شما پیش نمی‌رود. دردناک است که نمی‌توانم به تیم ملی کشورم کمک کنم و از پیراهن اسپانیا دفاع کنم. حالا بهتر است استراحت کنم و روی بازتوانی متمرکز شوم تا در سالی که پیش رو است، بتوانم مثل گذشته کارهایی که باید را انجام دهم. دردناک است ولی باید صادق بود. برای هم‌تیمی‌هایم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم یورو ۲۰۲۰ بزرگی را پشت سر بگذاریم. از خانه و مثل یک هوادار حامی شما خواهم بود. زنده‌باد اسپانیا و رئال مادرید.»

 تیم فوتبال اسپانیا با لهستان، سوئد و اسلواکی هم‌گروه است و بازی‌هایش در شهر سویا برگزار خواهد شد.

 بازیکنان دعوت شده به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان‌ها: اونای سیمون (بیلبائو)، دخیا (منچستریونایتد)، روبرت سانچز (برایتون)

 مدافعان: گایا (والنسیا)، جوردی آلبا (بارسا)، پائو تورس (ویارئال)، لاپورت (سیتی)، اریک گارسیا (سیتی)، دیه گو یورنته (لیدز)، آسپلیکوئتا (چلسی)، مارکوس یورنته (اتلتیکو)

 هافبک‌ها: بوسکتس (بارسا)، رودری (سیتی)، پدری (بارسا)، تیاگو (لیورپول)، کوکه (اتلتیکو) و فابیان روئیز (ناپولی)

مهاجمان: دنی اولمو (لایپزیش)، اویارزابال (سوسیداد)، موراتا (یووه)، جرارد موره نو (ویارئال)، فران تورس (سیتی)، آداما ترائوره (وولوز) و پابلو سارابیا (پی اس جی)

بیشتر از ورزش