چاقوکشی در محله شیخ جراح اورشلیم؛ دو اسرائیلی مجروح شدند

مهاجم فلسطینی قبل از آن که به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شود، دو مرد اسرائیلی حدود ۲۰ ساله را مجروح کرد

مهاجم فلسطینی به ضرب گلوله پلیس اسرائیل کشته شد-AHMAD GHARABLI / AFP

رسانه‌های خبری از حمله یک مرد فلسطینی مسلح به چاقو در محله شیخ‌ جراح اورشلیم در روز دوشنبه خبر دادند. مهاجم  قبل از آن که به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شود، توانست دو مرد اسرائیلی حدود ۲۰ ساله را مجروح کند. صلیب سرخ اسرائیل حال یکی از مجروحان را وخیم اعلام کرده است.

محله شیخ جراح در شرق اورشلیم، در چند هفته گذشته صحنه تظاهرات و درگیری‌های میان فلسطینی‌ها و اسرائیل بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درگیری‌ها در این محله پس از آن آغاز شد که دادگاه به اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های واقع در این محله رای داد. اعتراض‌ها در این محله و نیز حمله پلیس اسرائیل به فلسطینی‌های سنگ‌پران در محوطه مسجدالاقصی، منجر به افزایش تنش‌ها و جنگ ۱۱ روزه میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه شد.

ارتش اسرائیل گفته است که یکی از مجروحان حمله روز دوشنبه، سربازی اسرائیلی است. در ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، او با لباس نیروی هوایی اسرائیل دیده می‌شود که با چاقویی در پشتش روی زمین زانو زده و امدادگران به او کمک می‌کنند.

حمله با چاقو در محله شيخ ‌جراح، در چهارمین روز آتش‌بس میان ارتش اسرائیل و شبه‌نظامیان جهاد اسلامی و حماس در نوار غزه (به میانجیگری مصر) رخ داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، قرار است در روزهای آینده برای مذاکره با رهبران اسرائیلی، فلسطینی، مصری، و اردنی به منطقه سفر کند.

بیشتر از جهان