پیوستن دیوید بکام به تالار مشاهیر لیگ برتر

دیوید بکام آخرین بازیکن سابق فوتبالی است که نامش به تالار مشاهیر لیگ برتر اضافه می‌شود

۱۸ گلی که بکام با ضربه‌های آزاد مستقیم در دروازه حریفان نشاند، رکوردی است که هنوز در فوتبال انگلستان شکسته نشده است- Cliff Hawkins/Getty Images/AFP

دیوید بکام آخرین بازیکن سابق فوتبالی است که نامش به تالار مشاهیر لیگ برتر اضافه می‌شود.

بکام که پیش از نقل مکان به خارج از انگلستان، مدت‌ها برای منچستریونایتد بازی می‌کرد، در مدت ۹ دوره حضور در تیم بزرگسالان این باشگاه، شش قهرمانی باورنکردنی در لیگ برتر کسب کرد.

او که با پیراهن شماره ۷ و بیشتر از جناح راست میدان بازی می‌کرد، با سرعت بالا، ارسال ضربه‌های ایستگاهی و توانایی فوق‌العاده در دریبل توپ، بخش اصلی خط هافبک مشهور سرالکس فرگوسن بود. ۱۸ گلی که او با ضربه‌های آزاد مستقیم در دروازه حریفان نشاند، رکوردی است که هنوز در فوتبال انگلستان شکسته نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بکام در واکنش به انتخاب خود [برای تالار مشاهیر] گفت: «مایه افتخار من است که در کنار افسانه‌های فوتبال و لیگ برتر به تالار مشاهیر می‌پیوندم. لیگ برتر، بخش مهمی از حرفه‌ و زندگی من بود و خوشحالم که نام من در کنار نام ستاره‌هایی قرار می‌گیرد که با آن‌ها بازی کردم، با آن‌ها رقابت کردم و از آن‌ها الگو گرفتم. آنچه بیشتر مایه افتخار من است این است که این تصمیم هواداران بوده است. تجربه سال گذشته [کرونا] نشان داد که وجود هواداران چقدر برای فوتبال مهم است و بسیار عالی است که ببینیم آن‌ها می‌توانند به تدریج به ورزشگاه‌ها بازگردند زیرا این تماشاگرانند که فوتبال را خاص می‌کنند.»

بکام ۲۶۵ بار در لیگ برتر بازی کرد و در کارنامه حرفه‌ای خود، ۸۰ پاس گل در ورزشگاه اولدترافورد را ثبت کرده است.

وی در تالار مشاهیر به آلن شی‌یرر، تی‌یری هانری، اریک کانتونا، روی کین، فرانک لمپارد، استیون جرارد و دنیس برگ‌کمپ پیوست.

© The Independent

بیشتر از ورزش