یک زن جوان در اسفراین به زندگی دو فرزندش پایان داد

آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی رو به افزایش است

با تحقیقات اولیه پلیس اسفرایل مشخص شد که در خانه تعدادی قرص برنج به‌ صورت پراکنده وجود دارد و بنابراین احتمال وقوع قتل تقویت شد- عکس از خبرگزاری مشرق

زن جوانی در اسفراین پس از به قتل رساندن دو فرزندش با قرص برنج، خود نیز با خوردن شیره تریاک اقدام به خودکشی کرد. او هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و پلیس می‌گوید تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اهالی محله‌ای در حاشیه شهر اسفراین، بعد از این که متوجه شدند دو کودک به دلیل گازگرفتگی دچار حادثه شد‌ه‌اند، آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند اما پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که در خانه تعدادی قرص برنج به‌ صورت پراکنده وجود دارد و بنابراین احتمال وقوع قتل تقویت شد.

پلیس اسفراین اعلام کرده که مادر دو کودک پس از قتل فرزندانش قصد داشته است با خوردن شیره تریاک خودکشی کند ولی هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسفراین یکی از شهرهای استان خراسان شمالی است که جمعیت زیادی از حاشیه‌نشینان را در خود جای داده است. فقر، اعتیاد، محرومیت از امکانات رفاهی و آموزشی و خشونت علیه کودکان و زنان در استان خراسان شمالی از جمله آسیب‌هایی است که این استان را از نظر بسیاری شاخص‌های منفی اجتماعی در صدر قرار داده است؛ به‌ طوری‌ که ۷.۱ درصد از جمعیت استان خراسان شمالی معتاد هستند که این رقم، از میانگین کشوری بالاتر است.

سال گذشته، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی از افزایش هشت‌ درصدی آمار طلاق سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: «این وضعیت نگران‌کننده است.» به گفته معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نیز آمار خودکشی در این منطقه بالا است و ۱۱ هزار نفر در این استان بی‌سواد هستند. وزارت رفاه نیز اعلام کرده شاخص فقر در این استان ۳۵ درصد است و پس از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین بنا بر اعلام معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی، آمار آسیب‌های اجتماعي در اين استان درمقايسه با ساير استان‌ها، به نسبت جمعيت، بيشتر است.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.