تلویزیون اسرائیل: آتش‌بس غزه از روز جمعه آغاز می‌شود

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل و سازمان حماس خبر از آتش‌بس قریب‌الوقوع داده‌اند

تاکنون۲۲۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی و ۱۲ شهروند اسرائیلی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند- SAID KHATIB / AFP

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل عصر چهارشنبه گزارش کرد که آتش‌بس در نوار غزه از بعدازظهر جمعه آغاز خواهد شد.

در عین حال، یک مقام ارشد سازمان حماس نیز گفت انتظار دارد که آتش‌بس «ظرف یکی دو روز آینده» به دست آید.

تا به حال ده روز از درگیری اسرائیل و حماس می‌گذرد. این شدیدترین درگیری دو طرف از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است که در آن ۲۲۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی و ۱۲ شهروند اسرائیلی کشته شدند.

موسی ابو مرزوق، از رهبران ارشد حماس، در گفتگویی با شبکه «المیادین» لبنان در شب چهارشنبه گفت: «به نظرم تلاش‌های جاری درباره آتش‌بس به موفقیت می‌رسند. انتظار دارم آتش‌بس ظرف یکی دو روز به دست بیاید و بر بنیان توافق دوجانبه باشد.»

قطع‌نامه‌ای که فرانسه قرار است با فراخوان آتش‌بس به شورای امنیت سازمان ملل ببرد احتمالا فردا (پنجشنبه) موضوع بحث این شورا در نیویورک خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون اسرائیل، کان، گزارش داد که پیش‌نویس قطع‌نامه فرانسه پرتاب راکت توسط حماس به سوی اسرائیل را محکوم نمی‌کند.

ارتش اسرائیل شب جمعه خبر از حمله به خانه مقامات و فرماندهان ارشد حماس در غزه داده بود که در آن تسلیحات و‌ «زیرساخت‌های نظامی» آن‌ها مورد هدف قرار گرفت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خواهان حرکت به سوی آتش‌بس شده بود. گفتگو بین مقامات دو کشور در طول روز چهارشنبه ادامه یافت. گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، از «یک گفتگوی خوب دیگر» با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، خبر داد و از او بخاطر «پشتیبانی کامل» از اسرائیل تشکر کرد.

اشکنازی با بلینکن بخصوص در مورد راکت‌هایی که از سوی لبنان شلیک شده بودند و باعث شدند آژیر خطر در حیفا و سایر شهرهای شمال اسرائیل به صدا در بیاید صحبت کرد. وزیر خارجه اسرائیل در گزارشی که در توئیتر از این تماس داد صحبتی از خواست بایدن از نتانیاهو در رابطه با آتش‌بس نکرد. نتانیاهو نیز پس از گفتگو با بایدن اشاره‌ای به این مساله نکرده بود که باعث شده بود برخی این‌را نشانی از بی‌احترامی به رئیس‌جمهور آمریکا بدانند.