پرتاب چهار راکت دیگر از لبنان به سمت اسرائیل

بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو: انتظار دارم از همین امروز تحول عمده‌ای در راستای تنش‌زدایی و حرکت به سمت آتش‌بس صورت گیرد

اواخر پنجشنبه گذشته نیز دست‌کم سه راکت کاتیوشا از جنوب لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شده بود-SAID KHATIB / AFP

در میانه حملات هوایی اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه علیه یکدیگر، اسرائیلی‌ها روز چهارشنبه بار دیگر شاهد حملات راکتی از لبنان به کشورشان بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل منابع امنیتی گزارش داد که چهار راکت از روستای صدیقین، نزدیک شهر ساحلی صور واقع در جنوب لبنان، به سمت اسرائیل پرتاب شد.

بر اساس این گزارش، با شناسایی حرکت این راکت‌ها به سمت اسرائیل توسط پدافند هوایی آن کشور، آژیر خطر در منطقه جلیل در شرق حیفا به صدا در آمد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز از قول ارتش اسرائیل نوشت، یک راکت در منطقه‌ای خالی و دو راکت در آب فرود آمده و یکی هم رهگیری و منهدم شده است.

اواخر پنجشنبه گذشته نیز دست‌کم سه راکت کاتیوشا از جنوب لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شده بود. بدین ترتیب، اسرائیل از سمت شمال نیز درگیر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که درگیری‌های نیروهای اسرائیلی و گروه حماس، که از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون کنترل نوار غزه را در اختیار دارد، همچنان ادامه دارد.

تاکنون دست‌کم ۲۱۹ فلسطینی، از جمله ۶۳ کودک و ۳۶ زن، بر اثر حملات هوایی اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۱۵۳۰ تن زخمی شده‌اند.

حماس می‌گوید دست‌کم ۲۰ تن از اعضای آن گروه تاکنون در این دور جدید از درگیری‌ها کشته شده‌اند، اما اسرائیل شمار آنها را دست‌کم ۱۳۰ تن برآورد می‌کند.

در اسرائیل نیز تاکنون ۱۲ نفر، شامل یک کودک ۵ ساله و یک سرباز، کشته شده‌اند.

این در حالی است که تلاش‌های بین‌المللی برای توقف درگیری هنوز به نتیجه نرسیده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه بار دیگر از طریق تلفن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، بایدن خطاب به نتانیاهو گفته است که انتظار دارد از همین امروز تحول عمده‌ای در راستای تنش‌زدایی و حرکت به سمت آتش‌بس صورت گیرد.