حراج جواهرات دخترخوانده ناپلئون

ناپلئون، استفانی را به فرزندی پذیرفت و ترتیبی داد تا او با چارلز، دوک بزرگ بادن ازدواج کند

تاج ماریای دوم که دخترش با نوه استفانی دو بوهارن ازدواج کرد -Courtesy of Christie's

جواهرات دخترخوانده ناپلئون، بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی کارشناسان فروخته شد.

مجموعه جواهراتی که به دخترخوانده امپراتور فرانسه، ناپلئون بناپارت، منسوب است، این ماه، در حراجی در ژنو به قیمت ۱٫۶۵ میلیون دلار فروخته شد که بسیار بالاتر از تخمین قبل از حراج بود.

در این حراج که به مناسبت دویستمین سالگرد مرگ ناپلئون، در خانه حراج کریستی برگزار شد، نه جواهر سلطنتی که با یاقوت کبود و الماس آراسته‌شده بود، از مجموعه استفانی دوبوهرنیس به فروش رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصور می‌شد که ممکن است کل مجموعه ۴۷۵  هزار دلار به فروش برود، اما قیمت تاج به‌تنهایی به ۴۶۲ هزار  دلار رسید. کل مجموعه به ارزش ۱٫۶۷ میلیون دلار فروخته شد.

استفانی دوبوهرنیس (۱۸۶۰-۱۷۸۹) در اوایل انقلاب فرانسه در یک خانواده اشرافی در ورسای متولد شد. او خویشاوند، اولین شوهر ژوزفین بود كه در سال ۱۷۹۶ با ناپلئون ازدواج کرد.

ناپلئون، استفانی را به فرزندی پذیرفت و ترتیبی داد تا او با چارلز، دوک بزرگ بادن ازدواج کند تا اتحادی سیاسی با آلمان را به ارمغان بیاورد. این وصلت در آوریل ۱۸۰۶ در پاریس برگزار شد و عروس جواهراتی منحصربه‌فرد را با جهیزیه خود به خانه بخت برد. طبق اعلام کارشناس خانه حرج کریستی مشخص نیست که مجموعه یاقوت آبی به عروس جوان هدیه داده‌شده یا آن‌ها را خریده است. استفانی در سال ۱۸۶۰ درگذشت و مجموعه جواهراتش بین وارثان تقسیم شد و بعضی از آن‌ها در موزه‌های اروپایی نگه‌داری می‌شوند؛ اما مجموعه جواهرات فروخته‌شده، در حراج کریستی، شامل گردنبند، دستبند، گوشواره، تاج، آویز و سنجاق‌سینه است، خانواده باقی ماند.

ارزش این جواهرات علاوه بر قدمت تاریخی و تعلق به خانواده ناپلئون، به دلیل رنگ آبی طبیعی آن‌هاست که بسیار کمیاب است.

بیشتر از مُد و زیبایی