زمزمه پس گرفتن القاب اهدایی ملکه به شاهزاده هری و مگان مارکل

از دست دادن القاب دوک و دوشس ساسکس برای زوج جنجالی سلطنتی مهم است؟

شاهزاده هری و مگان مارکل- AFP

گفته می‌شود که پیشکاران ارشد دربار بریتانیا پس از آخرین مصاحبه شاهزاده هری در ایالات متحده، از دوک و دوشس ساسکس خواسته‌اند تا القاب خود را واگذار کنند.

گفته می‌شود که مصاحبه هفته گذشته شاهزاده هری با پادکست بازیگر دکس شپرد، موسوم به «آرم‌چیر اکسپرت»، مقامات دربار را از «بی‌آبرویی» و «فقدان دلسردکننده مهر و دلسوزی» در اظهارات او متحیر کرده است.

در طول مکالمه ۹۰ دقیقه‌ای، هری درباره پدرش، شاهزاده چارلز، شیوه فرزند تربیت کردن او و «رنج و دردی» که او در نتیجه آن حس می‌کند، و نیز درباره گزینه ملکه و شاهزاده فیلیپ در خصوص نحوه تربیت شاهزاده چارلز صحبت کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که این هفته برای اولین بار در «میل آن ساندی» منتشر شد، از هری و مگان خواسته شده است تا استفاده از عناوین خود (احتمالاً اشاره به القاب دوک و دوشس ساسکس) را «به حالت تعلیق درآورند.» این مشابه همان روندی است که القاب و عناوین «همایونی» آن‌ها در جریان موسوم به «خروج مگانی»  (Megxit) در پیش گرفته شد.

مقامات دربار که به شرط ناشناس ماندن با این نشریه مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که اعضای خانواده سلطنتی دچار حیرت شده‌اند که «در حالی که هنوز زمان زیادی از مرگ دوک ادینبورگ نمی‌گذرد، او (شاهزاده هری) می‌تواند این‌گونه با ملکه رفتار کند.»

یکی گفت: «کشیدن پای پدربزرگش به این موضوع بسیار تکان‌دهنده و بی‌‌حرمتی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگری هری را برای «منبر رفتن» برای مردم درباره «شیوه درست زندگی کردن» از فراز «عمارت ۱۱ میلیون پوندی»، مورد انتقاد قرار داد.

دیگر مقام ارشد دربار گفت: «دوک ساسکس اکنون زمان قابل توجهی را صرف تکرارِ نبودِ تفاوت بین او با مردم عادی و حمله به نهادی کرده است که به گفته وی، برای او درد و رنج به‌بار آورده است.»

«این باور به طرز روز افزونی در دربار در حال شکل‌گیری است که اگر این قدر از نهاد پادشاهی متنفر هستید، نباید از القاب [اعطا شده توسط مقام سلطنت] استفاده کنید. اسم آنها باید فقط هری و مگان باشد. و اگر آنها از این کار امتناع ورزند، باید توضیح دهند که چرا نباید چنین باشد.»

اگرچه هنوز هیچ حرکت رسمی‌ای برای پس گرفتن عناوین این زوج در کار نیست، اما اظهارات مقامات دربار گویای عمق احساس خیانتی است که خانواده سلطنتی پس از مصاحبه جنجالی هری و مگان با اپرا وینفری در ماه مارس احساس می‌کنند.

بعد از صمیمیتی که هری و دوک و دوشس کمبریج ماه گذشته در مراسم خاکسپاری دوک ادینبورگ نشان دادند، این اظهارات جدید، بار دیگر سلطنت‌طلبان بریتانیایی را ناامید کرده است.

هری که اکنون در مونته چیتو در کالیفرنیا زندگی می‌کند‌، قرار است برای رونمایی از مجسمه جدید مادرش، شاهزاده خانم دایانا، در تاریخ ۱ ژوئیه به بریتانیا پرواز کند.

این عضو ۳۶ ساله خانواده سلطنتی به آقای شپرد گفت که او و مگان که در انتظار فرزند دوم خود هستند، برای شکستن چرخه «درد ژنتیک» به ایالات متحده نقل مکان کرده‌اند.

هری درباره پدرش گفت: «او با من همان رفتاری را کرد که با او شد. درد و رنج ژنتیکی زیادی وجود دارد که به هر حال منتقل می‌شود. آیا زندگی همان شکستن چرخه‌ها نیست؟ کسی مقصر نیست.»

او همچنین زندگی سلطنتی را «آمیزه‌ای بین (وضعیتی مشابه فیلم) نمایش ترومن و حیوان باغ وحش بودن» توصیف کرد. «نمایش ترومن» اشاره به فیلم جیم کری در سال ۱۹۹۸ دارد که در آن شخصیت اصلی فیلم نمی‌داند که تمام زندگی‌اش نمایشی تلویزیونی است.

هری با هدف تبلیغ سریال خود با موضوع بهداشت روان موسوم به «منی که نمی‌توانی ببینی» که همراه با خانم وینفری تهیه کرده است و جمعه در تلویزیون اپل پخش می‌شود‌، در آن پادکست ظاهر شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی