گل گابریل خسوس «آفساید» اعلام شد

اولین تصمیم کمک‌داور ویدیویی در لیگ برتر انگلستان

IAN KINGTON / AFP

فناوری کمک‌داور ویدیویی، اولین تصمیم خود در تاریخ لیگ برتر را ساخت و گل سوم منچستر سیتی در مقابل وست‌هام یونایتد را مردود اعلام کرد.

منچستر سیتی ۲-۰ جلو بود وقتی دیوید سیلوا با پاس به رحیم استرلینگ پشت دیوار دفاعی وست‌هام او را صاحب توپ کرد تا او هم فضا را برای گل‌زنی گابریل خسوس آماده سازد.

کمک‌داور بازی پرچم خود را پایین نگاه داشت، ولی کمک‌داور ویدیویی که بازی را در پارک استاکلی در لندن مشاهده می‌کرد، آن حرکت بازیکنان منچستر سیتی را بار دیگر بررسی کرد و اعلام کرد که استرلینگ هنگام دریافت پاس، چند سانتیمتر در آفساید بوده است و شانه‌اش دقیقا از خط پایانی دیوار دفاعی گذشته بوده است.

بازیکنان و هواداران منچستر سیتی از این تصمیم مبهوت بودند، زیرا حتی روی تصویر بزرگتر تلویزیون ورزشگاه لندن نیز تمیز آن به شدت دشوار بود، اما خطوط مجازی ترسیم شده بر روی تصویر نشان دادند که تصمیم بر آفساید گرفتن گل، چقدر دقیق، و فاصله بازیکنان از هم چقدر کم بوده است.

خسوس اما پیش از این آفساید، گل اول خود را به ثمر رسانده بود و استرلینگ هم زننده گل دوم در نیمه دوم بازی بود که بعد از گریز سریع کوین دبروین و با پاس او، امکان گل‌زنی یافت. با این شروع عالی، به نظر می‌رسد که منچستر سیتی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود کاملا آماده باشد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش