برافراشته شدن پرچم اسرائیل باعث لغو سفر ظریف به اتریش شد

اتریش در محکومیت حملات راکتی از غزه به اسرائیل، پرچم اسرائیل را بر فراز ساختمان وزارت خارجه و صدراعظم بر افراشته است

دولت اتریش به نشانه همبستگی با اسرائیل، پرچم این کشور بر فراز پشت‌بام دولت فدرال برافراشته است - twitter:@sebastiankurz

برخی منابع خبری در رابطه با سفر محمدجواد ظریف به وین اعلام کردند که این سفر به دلیل بر افراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های وزارت خارجه و صدراعظم اتریش، لغو شده است.

دی پرس در این مورد نوشت که الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در تماسی با ظریف از لغو این سفر ابراز تأسف کرده است.

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در توییتی نوشت: «امروز به نشانه همبستگی با اسرائیل، پرچم این کشور بر فراز پشت‌بام دولت فدرال برافراشته شده است. حملات تروریستی به اسرائیل باید قویاً محکوم شود. با هم در کنار اسرائیل هستیم.»

اشتفانی لیختن اشتین، خبرنگار اتریشی نیز در این مورد نوشت: «در لحظات پایانی ، جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، سفر برنامه ریزی شده خود به اتریش را به دلیل پرچم اسرائیل در پشت بام وزارت خارجه اتریش در وین لغو کرد.» وزارت امور خارجه اتریش با تأیید این موضوع، افزود: «لغو این سفر روابط سنتی و کانال‌های باز ارتباطی ما با ایران را تغییر نخواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه اورشلیم‌پست می‌نویسد که راکت باران گسترده ۱۱ مه، از جمله برای اولین‌بار علیه اشکلون، تلاشی بود برای آزمودن قابلیت‌های دفاع هوایی چندلایه اسرائیل، و ظاهراً بخشی از برنامه‌ای است که تحت تأثیر ایران انجام شده، چرا که جهاد اسلامی، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، در حمله راکتی دست داشت و حماس گروهی تحت پشتیبانی ایران است.
در مقابل اسرائیل نیز واکنش نشان داد و با استفاده از نیروی هوایی و نیروی زمینی خود، غزه را زیر حملات خود قرار داد.

از سوی دیگر اسرائیل در تلاش است با بهره‌برداری از تحولات اخیر، مشکلات و گرفتاری‌های امنیتی خود را بزرگ‌نمایی کند و از تهدیدهایی که از طرف غزه، سوریه، از ورای خط‌آبی در لبنان و از تحرکات حزب‌الله، متوجه اسرائیل است، بهره‌برداری تبلیغاتی و سیاسی کند.

پس از تحولات اخیر، انگیزه اسرائیل برای جلوگیری از توانایی‌های موشکی ایران افزایش خواهد یافت. زیرا این یک واقعیت است که برنامه موشکی ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه کشورهای منطقه تهدیدی جدی محسوب می‌شود، به ویژه اگر موشک‌ها در دست شبه نظامیان و سازمان‌های مسلح قرار گیرد.