بایدن: خط لوله انتقال سوخت کلونیال به ظرفیت کامل خود بازگشته است

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر نقش دولت روسیه در هک خط لوله کلونیال را رد کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا-NICHOLAS KAMM / AFP

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه در سخنانی در کاخ سفید گفت خط لوله انتقال سوخت کلونیال، که هدف حمله سایبری قرار گرفته و فعالیت آن مختل شده بود، اکنون به ظرفیت کامل خود بازگشته و انتظار دارد تا آخر هفته (شنبه و یکشنبه)، روند سوخت‌رسانی به برخی مناطق شرق کشور به وضعیت عادی بازگردد.

خط لوله کلونیال چند روز پیش هدف حمله یک باج‌افزار قرار گرفته بود، که به دنبال آن سوخت‌رسانی به برخی ایالت‌های شرق آمریکا دچار وقفه شد و کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت، موجب تشکیل صف‌های طولانی خودروها در برخی شهرها شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن گفت، «فعالیت این خط لوله غروب چهارشنبه از سر گرفته شد و سوخت‌رسانی به اغلب مناطق آغاز شد و اکنون که اینجا صحبت می‌کنم، با تمام ظرفیت خود فعالیت می‌کند. این خبر خوبی است ... این خط لوله ۵۵۰۰ مایل طول دارد و هرگز به‌طور کامل تعطیل نشده است، با این حال بازگشت کامل به وضعیت عادی مدتی زمان می‌برد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ارتباط گروه هکر «دارک ساید» با دولت روسیه و این که آیا او بر این عقیده است که مسکو فرمان چنین حمله‌ای را صادر کرده، گفت گزارش پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، را به دقت مطالعه کرده و تاکید کرد که ما معتقد نیستیم دولت روسیه در این حمله سایبری نقش نداشته است.

وی در ادامه به شرح اصلاحاتی در خصوص نحوه مدیریت این خط لوله عمده انتقال سوخت در کشور، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی مشابه در آینده، اشاره کرد؛ از حمله انتقال بخشی از فعالیت شرکت اداره کننده آن از کارولینای شمالی به ایالت مریلند جهت کنترل دستی فعالیت خط لوله خارج از شبکه کامپیوتری در مواقع اضطراری.