بیش از چهل سناتور آمریکا خواستار لغو مذاکرات برجام شدند 

این نمایندگان معتقدند جو بایدن باید از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر هرگونه حملات تروریستی حمایت کند

جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا - SAUL LOEB / AFP

۴۴ سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به رییس جمهوری این کشور، مذاکرات آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را در وین نگران کننده دانسته و خواستار توقف آن شده‌اند.

این نمایندگان جمهوری‌خواه نوشته‌اند «تروریست‌های فلسطینی» در غزه، غیرنظامیان را در شهرهای اسرائیل از جمله اورشلیم، پایتخت این کشور هدف حملات موشکی قرار داده‌اند و ادامه مذاکرات و ارائه میلیاردها دلار تخفیف در تحریم، بدون شک به حمایت ایران از حماس و سایر سازمان‌های تروریستی که به آمریکایی‌ها و متحدان این کشور حمله می‌کنند، کمک خواهد کرد.

در بخشی از این نامه که روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به جو بایدن ارسال شده، آمده است دولت آمریكا حماس را از دهه ۱۹۹۰ به عنوان یك سازمان تروریستی در نظر گرفته است. این در حالی است كه دولت ایران طی درگیری‌های فعلی با اسرائیل از حملات موشكی این گروه حمایت می‌كند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نمایندگان معتقدند جو بایدن باید از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر هرگونه حملات تروریستی حمایت کند، اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن تهران انجام دهد و تحریم‌ها علیه این کشور را رفع نکند.

درگیری بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در پی صدور حکمی از سوی دادگاه عالی اسرائیل برای اخراج خانواده‌های فلسطینی در منطقه شیخ جراح رخ داده و اجرای این حکم در حال حاضر به دستور دادگاه به تعویق افتاده است.

طی این درگیری‌ها که از عصر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده است، حماس و دیگر گروه‌های شبه نظامی بیش ازهزار موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. در این حملات حداقل ۷ نفر از جمله یک کودک کشته شده‌اند. آسوشیتدپرس نیز گزارش کرده که حملات هوایی اسرائیل تاکنون موجب کشته شدن حداقل ۶۷ نفر از جمله ۱۶ کودک است. آماری که هر لحظه رو به افزایش است.

از سوی دیگر مذاکرات احیای برجام در حال حاضر در وین، پایتخت اتریش در حال برگزاری است. دولت ایران و آمریکا امیدوارند توافقات هسته‌ای که از سوی رییس جمهوری پیشین آمریکا، دونالد ترامپ لغو شد از سر گرفته شود. روسیه، فرانسه، چین، آلمان و بریتانیا نیز در دور چهارم مذاکرات ایران حضور دارند و از آنجایی که ایران حاضر نشد به صورت مستقیم با آمریکا مذاکره کند، مقامات آمریكایی و ایرانی با كمک واسطه‌های اروپایی با یکدیگر گفتگو كرده‎‌اند.