«سایبری‌های ایران» در تلاش برای سرقت اسناد محافظت شده آلمان

گزارش اورشلیم پست از افزایش «گروه‌های تروریستی» حامی ایران در آلمان

در گزارش اطلاعات شهر برلین، نام ایران به‌عنوان حکومت حامی گروه‌های تروریستی، ۱۳ مرتبه ذکر شده است - David GANNON / AFP

آژانس اطلاعاتی شهر برلین از افزایش تعداد گروه‌های تروریستی طرفدار ایران در آلمان خبر داد، اعضای حماس، اخوان‌المسلمین، حزب‌الله لبنان و حامیان رژیم ایران در دو سال گذشته بیشتر شده‌اند. این گزارش می‌گوید: فعالان سایبری ایران در تلاش هستند به اطلاعات محافظت‌شده آلمان دسترسی پیدا کنند تا راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها بیابند.

آژانس اطلاعاتی شهر برلین در جدیدترین گزارش خود از افزایش اعضای حماس، اخوان‌المسلمین، حزب‌الله لبنان و حامیان رژیم ایران در آلمان خبر داد. 

در این گزارش ۱۳۶ صفحه‌ای که بخش‌هایی از آن توسط جروزالم‌پست منتشر شده آژانس اطلاعاتی آلمان خبر داده تعداد اعضای حماس در آلمان از ۷۰ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۸۰ نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است. بر اساس این گزارش، تعداد طرفداران اخوان‌المسلمین از صد نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. سازمان شیعیان لبنان و جنبش حزب‌الله نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هرکدام دارای ۲۵۰ عضو فعال در برلین بوده‌اند. 

گروه‌های یاد شده از طرفداران جمهوری اسلامی ایران هستند و از سوی ایالات‌متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در ردیف گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش اطلاعات شهر برلین، نام ایران به‌عنوان حکومت حامی گروه‌های تروریستی، ۱۳ مرتبه ذکر شده است. این گزارش از حضور دو هزار و ۱۷۰ نفر در شهر برلین خبر داده که منتسب به گروه‌های اسلام‌گرای تندرو هستند و احتمال می‌رود با انجام حملات تروریستی امنیت کشور را به خطر بیندازند. دولت آلمان پیش‌تر در سال ۲۰۲۰ کلیه فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را در جمهوری فدرال ممنوع اعلام کرده بود. 

دفتر حمایت از قانون اساسی در برلین به‌عنوان مرجع تنظیم‌کننده این سند، وظیفه رصد و مستندسازی رویدادهایی را دارد که نظم دموکراتیک کشور را به مخاطره می‌اندازد. گفته شده این آژانس اطلاعاتی تقریباً معادل شین بت (آژانس امنیتی اسرائیل) است.

در بخش‌های دیگری از گزارش دفتر حمایت از قانون اساسی برلین آمده که رژیم ایران، چین و روسیه در جاسوسی سایبری فعال هستند و عاملان سایبری ایران قصد دارند به اطلاعات محافظت‌شده در آلمان دسترسی پیدا کنند.

به‌عنوان‌مثال به‌تازگی کارمندان برخی شرکت‌های آلمانی از طریق ایمیل‌های فیک پیشنهادات جعلی شغلی دریافت می‌کردند اما هنگام اجرای برنامه‌ها اطلاعات کاربران به سرقت می‌رفت و توسط بدافزار بارگیری می‌شد. گفته شده یکی از اهداف جمهوری اسلامی در حملات سایبری به دلیل تنش‌های سیاسی در منطقه است و این کشور قصد دارد با به دست آوردن اطلاعات محافظت‌شده در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها بیاید.