آبجوی ملکه؛ این نوشیدنی واقعا سلطنتی است

فعلاً دو طعم این آبجو آماده عرضه ‌شده است

 سال گذشته، کاخ باکینگهام از یک نوع جین ساخته‌شده با گیاهان باغ کاخ، از جمله زالزالک و برگ توت رونمایی کرد -RICHARD POHLE / POOL / AFP

در آستانه روز پدر، آبجوی اختصاصی ملکه الیزابت در انگلستان، روانه بازار شد.

بسیاری از نشان‌های تجاری برای تبلیغ و معرفی کالاهای خود از واژه سلطنتی استفاده می‌کنند بدون آنکه ربطی به تاج‌وتخت داشته باشند؛ اما در بریتانیا یک نشان تجاری آبجو که واقعاً سلطنتی است، وارد بازار شده است ملکه الیزابت دوم، به‌تازگی آبجوی خود را که از گیاهان پرورش‌یافته در ملک ساندرینگهام Sandringham در نورفلک، انگلستان تولید می‌شود، وارد بازار خواهد کرد.

کاخ باکینگهام با تائید این خبر اعلام کرد که ملکه الیزابت، اجازه تولید طیف وسیعی از آبجوها را با استفاده از گیاهان پرورش‌یافته در املاک خود برای فروش صادر کرده است.

حساب کاربری کاخ‌موزه ساندرینگهام در توییتر که مدیریت املاک ملکه در این منطقه را بر عهده دارد اعلام کرد: «ما در انتظار روز پدر هستیم و چه راهی بهتر از جشن گرفتن با یکی از آبجوهای جدید ما.»

 بر اساس گزارش‌های مختلف خبری، فعلاً دو طعم این آبجو آماده عرضه‌شده است. یک آبجو با طعم تلخ سنتی ۴٫۳٪ و یکی هم کمی قوی‌تر با میزان الکل ۵% ای‌بی‌وی که قیمتی حدود ۴ پوند خواهد داشت.

ABV یا میزان الکل از نظر حجم، اندازه‌گیری استانداردی است که در سراسر جهان برای ارزیابی قدرت یک آبجو خاص استفاده می‌شود. آبجوهای سبک‌تر از ۴-۴٫۵٪ ABV متغیر هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برچسب روی بطری‌های آبجوی ملکه الیزابت، حاکی از آن است که این آبجو «در انگلستان، املاک ساندرینگهام» ساخته‌شده و روی این بطری‌ها تصویر خرگوش و قرقاول نقش شده است. املاکی که از گیاهان آن برای تهیه این آبجو استفاده‌شده، پناهگاه حیات‌وحشی از جمله قرقاول، خرگوش، جغد و بسیاری از گونه‌های دیگر است که در پناه محیط آرام و جنگلی آن در کنار زمین‌های کشاورزی زندگی می‌کنند.

یادآوری کنیم که این اولین نوشیدنی الکلی ملکه نیست که به بازار آمده، سال گذشته، کاخ باکینگهام از یک نوع جین ساخته‌شده با گیاهان باغ کاخ، از جمله زالزالک و برگ توت رونمایی کرد.

بیشتر از زندگی