اولین حضور تلویزیونی مگان بعد از مصاحبه جنجالی با اپرا

«سالی که گذشت با حضور جوامعی که قهرمانانه و خستگی‌ناپذیر برای مقابله با کووید-۱۹ گرد هم آمدند، تعریف می‌شود»

مگان مارکل در در شامگاه شنبه با پیام ویدیویی خود تماشاچیان کنسرت «واکس لایو» را مخاطب قرار داد.

او و همسرش، شاهزاده هری، که از اعضای هیئت مدیره واکس لایو بودند در این مراسم اجراهایی از فو فایترز، جنیفر لوپز و هر (H.E.R)  را برای حمایت از طرح‌های واکسینه کردن مردم در سراسر دنیا علیه شیوع کووید-۱۹ مشاهده کردند.

پیام ویدیویی مگان مارکل اولین حضور تلویزیونی او بعد از گفت‌وگویش در کنار هری با اپرا وینفری بود که به مصاحبه‌ای خبرساز مبدل شد. این گفت‌وگوی خبرساز در ماه مارس از تلویزیون پخش شد.

مگان در پیام ویدیویی از پیش ضبط شده گفت: «سالی که گذشت با حضور جوامعی که قهرمانانه و خستگی‌ناپذیر برای مقابله با کووید-۱۹ گرد هم آمدند تعریف می‌شود. ما امشب دور هم جمع شده‌ایم چون راه پیش رویمان در حال حاضر روشن‌تر شدن است.»

او ادامه داد: «اما یافتن راهی به آینده، یاری همه ما را می‌طلبد .من و همسرم ، به عنوان اعضای هیئت مدیره واکس لایو معتقدیم بسیار حیاتی است که اقدام‌های بازسازانه ما، سلامت، ایمنی و موفقیت همه را مد نظر داشته باشد، به ویژه زنان را که از این بیماری عالم‌گیر آسیب زیادی دیده‌اند.»

مگان به «افزایش خشونت‌ به دلیل جنسیت»، «افزایش مسئولیت زنان در کار خانه و مراقبت از کودکان بدون دریافت دستمزد» و «موانع جدیدی که باعث به عقب برگشتن پیشرفت زنان در محیط کار شده» اشاره کرد و افزود: «ما در نقطه عطف برابری جنسیتی قرار داریم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به بینندگان گفت: «زنان، به ویژه زنان رنگین‌پوست، شاهد از بین رفتن دستاوردهای اقتصادی یک نسل بوده‌اند.» به گفته او ۵.۵ میلیون زن در ایالات متحده از شروع بیماری عالم‌گیر جاری شغل خود را از دست داده‌اند و ۴۷ میلیون زن و دختر نیز در سراسر جهان در این بازه به ورطه فقر کشیده شده‌اند.

او افزود: «اما اگر باهم همکاری کنیم تا واکسن‌ها را به تمام کشورها در هر قاره‌ای برسانیم و تاکید کنیم واکسن‌ها به شکلی منصفانه و به قیمت مناسب توزیع شوند و مطمئن شویم دولت‌های گوشه و کنار دنیا واکسن‌های اضافی خود را به کشورهای محتاج اهدا می‌کنند، آنگاه می‌توانیم کلید بازسازی کامل را بزنیم که نه فقط به جایی که بودیم برگردیم بلکه از آن هم فراتر رفته و به سرعت وضعیت، فرصت و امکانات را برای زنان در همه‌جا فراهم آوریم.»

سپس مگان مارکل به فرزند دوم خود که باردار است اشاره کرد. این زوج در ماه مه ۲۰۱۹ تولد آرچی، فرزند اول خود را، جشن گرفتند. ظاهرا حاملگی مگان دلیل عدم حضورش در کنسرت واکس لایو بود.

او گفت: «من و همسرم در پوست خود نمی‌گنجیم که به زودی به دنیا آوردن دختری را جشن بگیریم. این احساسی لذت‌بخش است که آن را با میلیون‌ها خانواده دیگر در سراسر دنیا مشترک هستیم. وقتی به او فکر می‌کنیم به تمام دختران و زنان جوان در سراسر دنیا می‌اندیشیم که باید قابلیت و پشتیبانی لازم برای رهبری ما در آینده را داشته باشند.»

او ادامه داد: «رهبری آنان در آینده وابسته به تصمیم‌ها و اقدام‌های امروز ما است که راه را برای آنان هموار کنیم تا همه فردایی موفق، برابر و مشفقانه را به انتظار بنشینیم ... ما می‌خواهیم مطمئن باشیم با بازسازی جوامع خود به جایگاهی مستحکم‌تر دست یابیم و برای این کار باید این بازسازی را دوشادوش یکدیگر انجام دهیم. متشکرم.»

برای پوشش لحظه به لحظه واکس لایو اینجا کلیک کنید. 

© The Independent

بیشتر از زندگی