«عراق بیش از یک بار میزبان مذاکرات ایران و عربستان بوده است»

پیشتر گزارش شده بود که هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و عربستان سعودی ۹ آوریل در بغداد برای حل اختلافات خود گفت‌وگو کرده‌اند

برهم صالح رئیس جمهوری عراق- Bandar AL-JALOUD / Saudi Royal Palace / AFP

رئیس جمهوری عراق روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش بیش از یک بار میزبان مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برهم صالح این مطلب را در جریان یک گفت‌وگوی زنده اینترنتی با اندیشکده «انستیتو بیروت» بیان کرد.

وقتی از او پرسیده شد عراق چند بار میزبان مذاکرات ایران و عربستان بوده است، گفت «بیش از یک بار» و جزئیات بیشتری ارائه نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر گزارش شده بود که هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و عربستان سعودی ۹ آوریل در بغداد برای حل اختلافات خود گفت‌وگو کرده‌اند.

روزنامه فایننشال تایمز اواخر فروردین گزارش داد عربستان و ایران در تلاش برای اصلاح روابط خود مذاکراتی مستقیم در عراق داشته‌اند.

با این حال تهران و ریاض این خبر را به‌طور رسمی تایید یا تکذیب نکردند.

ایران و عربستان، دو قدرت مسلمان خاورمیانه، از چند سال پیش بر سر برخی مسائل منطقه‌ای، مانند یمن و سوریه، با یکدیگر اختلاف دارند.

ریاض حدود پنج سال پیش و در پی حمله تندروهای حامی جمهوری اسلامی به مراکز دیپلماتیک سعودی در ایران، روابط خود را با تهران قطع کرد.

اخبار مذاکرات دو کشور در حالی منتشر می‌شود که ایران و قدرت‌های جهانی، با حضور آمریکا، در وین در حال مذاکره برای احیای برجام هستند.

عربستان سعودی یکی از منتقدان برجام است که می‌گوید به تنهایی برای مهار جاه‌طلبی‌های موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی کافی نیست.