رونالدو بازهم به کمک یووه آمد

رونالدو با زدن این دو گل، در این فصل از رقابت‌ها به تنهایی با ۲۷ گل زده در صدر جدول گلزنان و بالاتر از  بازیکنانی مانند لوکاکو و زلاتان قرار گرفت

شادی رونالدو پس از زدن گل پیروزی بخش مقابل اودینزه - MARCO BERTORELLO / AFP

هفته سی‌وچهارم سری آ ایتالیا و این‌بار برد برای یووه، بردی که دیگر برای یووه قهرمانی به همراه نخواهد داشت، اما شاید قهرمانی تیم فوتبال اینتر پس از ۱۰ سال توانست شوک بزرگی را به تیم یووه و هوادارانش وارد کند تا به این فکر باشند که نیاز به تغییرات زیادی در باشگاه دارند تا هم در ایتالیا هم در اروپا دوباره بدرخشند.

شاید قهرمانی اینتر برای آنها آنقدر هم بد نباشد، چراکه تمرکز آنها در این چند مسابقه پایانی فقط می‌تواند به کسب جایگاهی بالا در جدول رده‌بندی باشد تا خیالشان برای فصل بعد و حضور در لیگ قهرمانان راحت شود، که آنهم کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. تیم یووه فقط چند ساعت پس از اعلام قهرمانی اینتر در این فصل که پس از تساوی تیم فوتبال آتالانتا قطعیت پیدا کرد، مقابل تیم فوتبال اودینزه قرار گرفت و پیرلو می‌دانست که کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.

او که به تازگی مورد تهدید عده‌ای از افراد ناشناس قرار گرفته است و خانواده خود را نیز در خطر می‌دید، می‌دانست باید این چند مسابقه آخر را با پیروزی پشت سر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخلاف تمامی نظرها، تیم یووه بازی را خوب شروع نکرد و این تیم میزبان بود که خیلی سریع و در دقیقه ۱۰ بازی به گل رسید. تدابیر پیرلو در نیمه نخست، راه به جایی نداشت و حضور دیبالا نیز در این بازی فایده‌ای برای یووه به همراه نداشت. این بازی نیز مانند دیگر مسابقات یووه سرد و کسل‌کننده پیگیری شد و آنها در نیمه دوم حتی موفق به ایجاد موقعیت روی دروازه تیم فوتبال اودینزه هم نشدند.

اما بازهم این رونالدو بود که شاید بتوان گفت با خلاقیت خود یووه را از آن وضعیت دشوار نجات داد. ضربه ایستگاهی او بعد از برخورد به دست مدافعان تیم اودینیزه در دقیقه ۸۲ بازی یک ضربه پنالتی را برای یووه به دست آورد و خودش آن را تبدیل به گل کرد. اما جنگندگی او تمامی نداشت و قصد داشت تا با گلزنی در این مسابقه به انتقادهای تندی که از او شده بود پاسخ دهد. رونالدو در دقیقه ۸۹ و روی یک پاس ارسالی بلند از آدرین رابیو موفق شد با یک ضربه سر دیدنی برای بار دوم دروازه تیم میزبان را باز کند و یک پیروزی شیرین را نصیب بیانکونری کرد. این گل به اندازه‌ای برای یووه مهم بود که خوشحالی تمام کادر فنی و بازیکنان ذخیره را نیز به همراه داشت و آندره پیرلو نیز در جمع خوشحالی بازیکنان دیده می‌شد.

این پیروزی برای یووه بسیار مهم بود و به نظر می‌رسد توانست مقداری از فشار روحی و روانی را از روی آنها بردارد. رونالدو با زدن این دو گل، در این فصل از رقابت‌ها به تنهایی با ۲۷ گل زده در صدر جدول گلزنان و بالاتر از  بازیکنانی مانند لوکاکو و زلاتان قرار گرفت و تصمیم دارد این عنوان را که به کاپوکانونیره یا همان کفش طلای فوتبال در ایتالیا نیز معروف است را تصاحب کند.

شاید این موضوع تنها چیزی است که می‌تواند از ناراحتی‌ها و ناکامی‌های او در این فصل از رقابت‌ها کم کند. عنوان بهترین گلزن مسابقات در سری آ که دو سال است از رسیدن به آن محروم شده است و می‌تواند این افتخار را به دیگر افتخارات خود در دنیای فوتبال اضافه کند. او شاید به این ترتیب بتواند به تنها بازیکنی تبدیل شود که توانسته در سه لیگ معتبر و متفاوت اروپایی (انگلستان- اسپانیا - ایتالیا) عنوان بهترین گلزن مسابقات را کسب کند. ماندن او در یووه کماکان مبهم است و با توجه به مشکلاتی که مالکان آمریکایی تیم منچستریونایتد با هواداران این تیم پیدا کرده‌اند شاید حضور رونالدو در این تیم به واقعیت نزدیک شده باشد و آنها با آوردن رونالدو به منچستر می‌توانند از بحرانی که در آن گرفتار شده‌اند رهایی پیدا کنند.

یووه با کسب این پیروزی به کمک رونالدو با ۶۹ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به میلان در رتبه سوم جدول قرار گرفت.

بیشتر از ورزش