آمریکا: تبادل زندانیان با ایران «صحت ندارد»

گفته شده بود آمریکا ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را آزاد می‌کنند

مقام‌های ایران و آمریکا هنوز به این خبر واکنش رسمی نشان نداده‌اند-CARLOS BARRIA / POOL / AFP

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت خبر مربوط به مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا، «صحت ندارد».

دقایقی پیش از آن، اسوشییتدپرس، خبر داده بود که ایران چهار زندانیان دوتابعیتی آمریکایی و بریتانیایی را در ازای میلیاردها دلار آزاد می‌کند.

روز یکشنبه اسوشییتدپرس به نقل از تلویزیون حکومتی ایران گزارش داد که مقام‌های رسمی آمریکا و بریتانیا هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم به نقل از تارنمای شبکه خبری المیادین البنان، روز یکشنبه گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، قصد آزاد کردن اموال ایران را در جریان مذاکرات هسته‌ای وین نداشت، اما «موفق به پیشبرد خواست خود نشد و طرف ایرانی بر ضرورت آزادسازی بخشی از اموال ایران اصرار کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رسانه لبنانی همچنین به نقل از منابع مطلع خود که به نام آنها اشاره‌ای نکرد، مدعی شد که چهار زندانی ایرانی از زندان‌های آمریکا آزاد می‌شوند.

بر اساس این گزارش، ایران هم در مقابل آزادی چهار ایرانی، چهار آمریکایی متهم به «جاسوسی» را آزاد خواهد کرد.

ایرنا نوشت چهار ایرانی که در آمریکا آزاد می‌شوند، کسانی هستند که در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران نقش داشته‌اند.

مقام‌های ایران و آمریکا هنوز به این خبر واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

‏بر اساس این گزارش، بریتانیا هم با آزاد کردن ۴٠٠میلیون پوند از پول‌های بلوکه شده موافقت کرده است. احتمال می‌رود پرداخت این رقم برای رهایی نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی-ایرانی باشد.