نمودار رنگ‌بندی ادرار در خدمت «بریتانیایی‌های مبادی آداب»

۴۰ درصد افراد نمی‌دانند مقدار آب مورد نیاز بدن‌شان چقدر است

۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان حواس‌پرتی را دلیل فراموش کردن آب نوشیدن اعلام کردند و ۱۵ درصد مشغله زیاد در طول روز را دلیل این امر خواندند-عکس از @pantone

شرکت‌های پنتون و هایلند اسپرینگ مقیاس رنگ‌بندی جدیدی برای ادرار ابداع کرده‌اند که در تشخیص میزان آب بدن به «بریتانیایی‌های مبادی آداب» کمک می‌کند.

رنگ‌شناسان مشهور بین‌المللی شرکت پنتون و شرکت آب معدنی هایلند اسپرینگ، برای آن که افراد بتوانند با بررسی رنگ ادرار خود به آگاهی بیش‌تری از شاخص‌های سلامت بدن‌شان دست یابند، راهنمای جدید سلامت ادرار را تدوین کرده‌اند که در آن رنگ‌‌های ادرار را با  سایه‌رنگ‌های پنتون انطباق داده‌اند.

این تخته‌رنگ جدید دیجیتالی شامل پنج رنگ اصلی با عناوینی مثل «دوره کم‌ادراری»، «نصف لیوان» و «حس خوب» است و سایه‌رنگ‌های مختلف رنگ زرد، از روشن تا تیره را دربرمی‌گیرد که نشان‌گر طیف‌های مختلف سلامت بدن از لحاظ آب موجود در آن است.

لاری پِرِسمَن، نایب رئیس موسسه رنگ پنتون، می‌گوید این نمودار «با  زبان بصری رنگ،  شاخصی به دست می‌دهد که با آن می‌توانیم راحت و ساده تشخیص دهیم که میزان آب بدن‌مان در سطح بهداشتی است یا نه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق پژوهش موسسه وان‌پول روی ۲۰۰۰ نفر بزرگسال، ۴۰ درصد افراد نمی‌دانند مقدار آب مورد نیاز بدن‌شان چقدر است.

بیشتر افراد شرکت کننده معتقد بودند که باید روزانه هفت لیوان آب بنوشند، اما اکثرا فقط پنج لیوان آب در طول روز می‌آشامیدند و ۲۳ درصدشان هم در روز فقط یک یا دو لیوان آب می‌نوشیدند. ۱۰ درصد از افراد حتی در زمان ورزش کردن هم آب نمی‌نوشیدند و ۱۴ درصد هم با غذا آب نمی‌نوشند.

۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان حواس‌پرتی را دلیل فراموش کردن آب نوشیدن اعلام کردند و ۱۵ درصد مشغله زیاد در طول روز را دلیل این امر خواندند.

لیلی سوتِر، متخصص تغذیه، می‌گوید: «نوشیدن مایعات کافی و آب کافی رساندن به بدن در طول روز برای کسب انرژی، تمرکز، خوش‌خلقی، و حتی بهتر ورزش کردن مهم است.»

او می‌افزاید: «نوشیدن آب کافی در طول روز برای حفظ عملکردهای طبیعی جسمی و روانی اهمیت دارد. ۷۰ درصد از حجم بدن از آب تشکیل شده  است، بنابراین آب رساندن به بدن در سلامت کلی ما نقش بسزایی دارد.»

البته یک متخصص فیزیوتراپی بالینی و کارشناس اختلال عملکرد مثانه و روده، می‌گوید تکرّر ادرار هم می‌تواند برای مثانه مضر باشد.

خانم دایان ووتُن در مصاحبه با روزنامه دِیلی مِیل گفت، افرادی که فکر می‌کنند «قبل از خروج از خانه باید به دستشویی بروند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ضعف مثانه قرار دارند.»

او می‌گوید: «یعنی مثانه به دلیل تخلیه مدام هیچ‌وقت به میزان کافی یعنی بیشتر از ۲۰۰ میلی‌لیتر پر نمی‌شود. اگر عضلات مثانه کشیده نشوند، با گذشت زمان ضعیف خواهند شد. یعنی واقعا بعد از مدتی باید مدام به دستشویی رفت.»

او می‌افزاید: «یکی از بیمارانم به خاطر همین موضوع مجبور بود ۲۲ بار در روز به دستشویی برود.»

© The Independent