اهدای دیپلم افتخاری به نوجوان سیاه‌پوستی که به ضرب گلوله پلیس کشته شد

«تغییر فقط با شعار دادن و حرف زدن حاصل نمی‌شود»

همان روزی که درک شاوین به اتهام قتل جورج فلوید محکوم شد ماکیا برایانت ۱۶ ساله به ضرب گلوله یک مأمور پلیس از پا درآمد-Scott Olson/Getty Images/AFP

در مراسم ترحیم نوجوان سیاهپوستی که در جریان درگیری خیابانی به ضرب گلوله پلیس اوهایو کشته شد، به او دیپلم افتخاری اهدا کردند.

همان روزی که درک شاوین به اتهام آدمکشی و قتل عمد جورج فلوید محکوم شد، ماکیا برایانت ۱۶ ساله در کلمبوس به ضرب گلوله یک مأمور پلیس از پا درآمد.

به یاد این نوجوان، مراسم سوزناکی در آن شهر برگزار شد و تحقیقات در مورد قتل وی هم‌چنان ادامه دارد.

در آن مراسم تامیکا پالمر، مادر بریونا تیلور، زن سیاهپوست دیگری که در لوییویل کنتاکی به دست پلیس کشته شد، نیز حضور داشت.

دان برایانت، پسرعموی ماکیا، گفت:« «امروز این خانواده عزادار است. این خانواده داغدیده است. این خانواده خشمگین است. پدر و مادر داغداری را می‌بینیم که خیلی دلشان برای دخترشان تنگ شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «یک دنیا عشق در دل این بچه بود. دختر توانمندی بود که شایستگی رسیدن به تمام آمال و آرزوهایش را در این جهان داشت.»

او در ادامه گفت: «نامش ورد زبانمان باشد تا از یادمان نرود چه انسان دوست‌داشتنی‌ و مهربانی بود. نامش ورد زبانمان باشد تا از یادمان نرود که تغییر فقط با شعار دادن و حرف زدن حاصل نمی‌شود.»

«چه خواهید کرد تا اطمینان یابیم که دیگر هیچ ماکیایی را از دست نخواهیم داد؟»

امانوئل آنتونی، مدیر دبیرستان «فرهنگستان دانش‌پژوهان شهری» که ماکیا از دانش‌آموزانش بود، دیپلم ماکیا را به خانواده‌اش تقدیم کرد.

آقای آنتونی گفت: «این فاجعه برای من سنگین‌تر بود، زیرا ماکیا را چون فرزند خودم می‌دانستم.»

«هر بحرانی می‌تواند فرصتی نیز باشد. در آمریکا با بحران نژادپرستی و قتل زنان و مردان غیرمسلح سیاهپوست به دست پلیس مواجهیم وحتی به کودکان‌مان هم رحم نمی‌کنند،‌ اما این فرصتی است برای جامعه سیاهپوستان که دوباره با هم متحد شوند و بگویند این بچه مال من نبود، اما او هم فرزند من است.»

بنا به گزارش‌ها، اندرو گینتر، شهردار کلمبوس، و زاک کلِین، دادستان شهر، با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری ایالات متحده خواستار انجام تحقیقات در مورد اداره پلیس آن شهر شده‌اند.

مقامات پلیس اعلام کرده‌اند که نام مأموری که با شلیک به ماکیا او را به قتل رسانده نیکلاس ریردان است که از دسامبر ۲۰۱۹ به استخدام آن اداره درآمده بوده است. او وقتی دیده ماکیا برای دختر دیگری که در درگیری حضور داشته چاقو کشیده، چهار گلوله به او شلیک کرده است.

پس از آن تیراندازی، سرکار ریردان به مرخصی باحقوق فرستاده شد.

© The Independent

بیشتر از جهان