کابوس کرونا در هند؛ دو دیپلمات آمریکایی جان باختند

ایالات‌متحده آمریکا چهار کنسولگری در شهرهای مختلف هند، یک سفارتخانه در دهلی نو و یک کنسولگری مجازی در بنگلور دارد

روز دوشنبه، هند دو هزار و ۸۱۲ مورد مرگ و ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد جدید ابتلا در یک روز را گزارش کرد-PRAKASH SINGH / AFP

بر اساس یک گزارش، دو تن از دیپلمات‌های ایالات‌متحده آمریکا در هند، بر اثر شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور که به بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا در میان این پرسنل منجر شده، جان باخته‌اند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، دو منبع آگاه به این شبکه گفتند كه شیوع اخیر بیماری در میان كارمندان دیپلماتیک ایالات متحده در هند، به مرگ دو كارمند منجر شده است.

این گزارش، همزمان با موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در هند و فشار بیش از حد روی سیستم بهداشت و درمان این کشور منتشر شده است. 

روز دوشنبه، هند دو هزار و ۸۱۲ مورد مرگ و ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد جدید ابتلا در یک روز را گزارش کرد. کادر درمان این کشور، با کمبود تجهیزات پزشکی و افزایش تعداد مبتلایان، درگیر است؛ بی آن که هیچ نشانه‌ای از کم شدن آمار دیده شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «این وزارتخانه، اولویتی بالاتر از ایمنی کارمندان خود ندارد.» 

او گفت:‌ «ما از نزدیک وضعیت را رصد می‌کنیم و برای حفظ سلامتی و رفاه کارمندان خود تمام اقدامات لازم، از جمله ارائه واکسن، را انجام خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سخنگو، مرگ دو کارمند آمریکایی را تائید نکرده و گفته است که «ملاحظات مربوط به حریم خصوصی، ما را محدود می‌کند».

روزنامه ایندیپندنت برای اظهارنظر و تائید این گزارش، با وزارت امور خارجه هند تماس گرفته است. از قرار، آن‌ها توضیح ندادند که این دو نفر در کدام نقطه کشور به ویروس مبتلا شده و جان باخته‌اند.

ایالات‌متحده آمریکا چهار کنسولگری در شهرهای مختلف هند، یک سفارتخانه در دهلی نو و یک کنسولگری مجازی در بنگلور دارد. 

منابع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که برخی از کارمندان آمریکایی، از دریافت نکردن اطلاعات کافی در مورد زمان ارائه واکسن به ماموران دیپلماتیک ایالات‌متحده، ناراضی‌اند. یک منبع به این رسانه گفته است که کارمندان و خانواده‌ دیپلمات‌ها از دو هفته پیش در حال تزریق واکسن کووید-۱۹ هستند.

به گفته این شبکه، یک منبع آگاه خاطرنشان کرده است که وزارت خارجه آمریکا درصدد است تا واکسن را به  محل اقامت این کارمندان برساند.

یک منبع هم گفته است که واکسن، «برای آن دو نفری که فوت کردند، دیر رسید… وحشتناک است.»

© The Independent

بیشتر از جهان