تسهیل قوانین کرونا؛ دانشجویان خارجی می‌توانند به آمریکا بازگردند

دانشجویان خارجی از جمله از ایران اجازه خواهند داشت که از پاییز امسال وارد خاک آمریکا شوند

با همه‌گیری کرونا، دانشجویان خارجی از سال گذشته قادر به ورود به آمریکا نبوده‌اند- Paul Marotta / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دولت بایدن، با کاستن از سختگیر‌ی‌های مسافرتی به دانشجویان چینی و دیگر کشورها، از جمله ایران اجازه خواهد داد که از پاییز امسال برای شرکت در کلاس‌ها وارد آمریکا شوند.

مقامات دولت به خبرگزاری رویترز گفته‌اند این امر شامل دیگر شهروندان غیرآمریکایی که بیرون از آمریکا هستند نمی‌شوند.

وزارت امورخارجه آمریکا روز سه شنبه طرح معافیت برای ورود به آمریکا بر پایه منافع ملی را گسترش خواهد تا شامل حال دانشجویان و استادان از سراسر جهان از اول ماه اوت شود. به این ترتیب، دانشجویان بدون نیاز به پر کردن فرم استثنائات منافع ملی، در یک دوره یک ماه، از اول اوت، وارد آمریکا شوند. پیشتر تسهیلات بیشتری برای دانشجویان اروپایی از ماه مارس در نظر گرفته شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، آمریکا به بسیاری از شهروندان غیرآمریکایی که تا دو هفته قبل از سفر در کشورهایی مانند چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپایی بوده‌اند، نمی‌دهد.

با اعمال تغییرات جدید، اکنون دانشجویان این کشورها می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های ترم تحصیلی پاییز وارد آمریکا شوند.

چینی‌ها بیشترین شمار دانشجویان خارجی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

دولت آمریکا در تابستان سال گذشته و همزمان با شروع همه‌گیری کرونا، محدودیت‌هایی را برای ورود دانشجویان کشورهای ایران، چین، برزیل، اتحادیه اروپا و بریتانیا وضع کرده بود.

بیشتر از جهان