انفجار آژانس مالیاتی در دانمارک اتفاقی نبود

دانمارکی‌ها بخش قابل توجهی از درآمد خود را مالیات می‌دهند

Ritzau Scanpix / AFP 

انفجاری مهیب شیشه‌ درها و پنجره‌های آژانس مالیاتی دانمارک را فروپاشید و نمای بیرونی این اداره را ویران کرد، در اثر انفجار یک تن به صورت جزئی زخمی شد.

یورگن برگن اسکاو، رییس‌پلیس کپنهاگ گفت این این انفجار در بعدازظهر روز سه‌شنبه در منطقه‌ای نزدیک ایستگاه متروی نوردهاون به وقوع پیوست. به اعتقاد پلیس این اتفاقی غیرعمدی و حادثه نبوده است، گرچه آقای اسکاو معتقد است هنوز خیلی زود است که درباره عاملان اصلی این حمله اظهار نظر کرد. در حال حاضر در این ‌باره تحقیقاتی جامع در جریان است.

یکی از افرادی که هنگام انفجار نزدیک ایستگاه متروی نوردهاون ایستاده بود به خاطر اصابت قطعات پرتاب شده ناشی از انفجار، کمی مجروح شد و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت. همچنین در زمان انفجار دو نفر در درون ساختمان بودند که بدون هیچ آسیبی صحنه را ترک کردند.

انفجار خسارات جدی به نمای ساختمان وارد آورد و تمام شیشه‌ها را خرد کرده و درها را خم کرد.

آقای اسکاو گفت به اعتقاد او عاملان این انفجار قصد آسیب رساندن به مردم را نداشته‌اند، چرا که در زمانی که انفجار رخ داد، این ساختمان خالی بوده است. 

دانمارک یکی از بالاترین نرخ‌های مالیاتی دنیا را داشته و درآمد مالیاتی آن ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ بوده است. این کشور همچنین به خاطر طرح‌های اجتماعی خود، کیفت بالای آموزش و خدمات بهداشتی رایگان در دنیا معروف است. بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از این است که شهروندان دانمارک از پرداخت این میزان مالیات راضی هستند.

ائتلافی از راست‌گرایان متمایل به مرکز که خواهان کاهش نرخ مالیات در دانمارک بودند، انتخابات سال ۲۰۱۹ را به احزابی که به دنبال خرج و مخارج عمومی بیشتر بودند، باختند.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک که در در ماه ژوئن بر این مقام تکیه زد، این انفجار را «حمله‌ای علیه احساس امنیت» مردم خواند. خانم فردریکسن گفت: «آن شب، شبی آرام و زیبای تابستانی بود که بسیاری از مردم را به خیابان کشانده بود. آنهایی که پشت این انفجار هستند جان بسیاری از افراد را در معرض خطر قرار دادند. معجزه است که هیچ‌کس به طور جدی آسیب ندیده است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/

© The Independent

بیشتر از جهان