هشدار محمود احمدی‌نژاد درباره تعویق انتخابات ریاست جمهوری در ایران

طبق اعلام نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، او قصد دارد برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ثبت‌نام کند

محمود احمدی‌نژاد، مدعی شد عده‌ای تلاش می‌کنند تا انتخابات ریاست جمهوری دیرتر برگزار شود.

رئیس‌جمهوری سابق ایران با اشاره به دو گروه در داخل حاکمیت ایران که به گفته او«بر سر صندلی و قدرت دعوا دارند» درباره «دروغ‌گویی به مردم» هشدار داد.

احمدی‌نژاد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در آینده‌ای نزدیک در ایران گفت:«عده‌ای می‌خواهند به بهانه تشدید کرونا، انتخابات را عقب بیندازند تا فرصت پیدا کند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد.»

احمدی‌نژاد گفت:« یک گروه می‌خواهد آدم خودش را به هر قیمت، ولو کنار گذاشتن ملت، بیاورد و گروه دیگر می‌خواهد فرصتی پیدا شود تا در این مذاکرات (هسته‌ای) هم مانند دفعه قبل فریبکاری کنند.»

او با انتقاد از زمزمه‌هایی که برای عقب انداختن انتخابات شنیده می‌شود گفت:« شرایط کرونا را کنترل کنید تا ملت رأی بدهند.»

وی همچنین مدعی شد افرادی در داخل حکومت «جزیره خریده‌اند تا در صورت جوشیدن خشم ملت به آنجا فرار کنند!»

عبدالرضا داوری، مشاور پیشین احمدی نزاد با اشاره به این مطلب گفت احمدی‌نژاد می‌خواهد فروپاشی جمهوری اسلامی را در اذهان القا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داوری در حساب توییتر خود نوشت احمدی‌نژاد برای خود نقشی مانند بوریس یلتسین قائل است.

یلتسین، نخستین رئیس‌جمهوری منتخب روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود.

طبق اعلام نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، او قصد دارد برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.

احمد خورشیدی درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: «پیش‌بینی من این است که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام خواهد کرد.»

خورشیدی با اشاره به رد صلاحیت احمدی‌نژاد در چهار سال قبل گفت به دلیل شرایط اقتصادی متفاوت امسال، «انتظارات مردم از شورای نگهبان بالا رفته است.»

طبق اعلام نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، در صورت رد صلاحیت، ممکن است او از یکی از کاندیداهای دیگر نظیر رستم قاسمی یا عزت‌الله ضرغامی حمایت کند.

سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود. هم‌زمان با آن انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.