لغو بازی چلسی و رئال مادرید، مجازات «توطئه سوپرلیگ»؟

«احتمال این که مسابقه هفته آینده برگزار نشود، اندک است اما در آینده، اوضاع می‌تواند کمی متفاوت باش»

الکساندر چفرین، رئیس یوفا- Richard Juilliart / UEFA / AFP

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، گفت که  «احتمال کمی وجود دارد» که بازی چلسی مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هفته آینده انجام نشود چرا که هیئت حاکمه فوتبال اروپا ممکن است بخواهد آن‌ها را برای تلاش ناکامشان در راه‌اندازی سوپرلیگ، مجازات کند.

چلسی و رئال مادرید  از جمله ۱۲ باشگاهی هستند که برای راه‌اندازی سوپرلیگ اعلام آمادگی کردند اما این تلاش‌ها روزسه‌شنبه  و در پی کناره‌گیری چلسی به دنبال واکنش شدید مردم، ناکام ماند. چلسی و رئال  قرار است روز سه شنبه ۲۷ آوریل در بازی رفت مرحله نیمه نهایی با یکدیگر دیدار کنند.

پس از اعلام رسمی باشگاه‌ها در خصوص پیوستن به سوپرلیگ در روز یکشنبه، جسپر مولر، عضو کمیته اجرایی یوفا، گفت که تیم‌های چلسی، منچسترسیتی، رئال مادرید، منچستر یونایتد و آرسنال که هنوز در این فصل از مسابقات اروپا شرکت دارند، باید در جلسه کمیته اجرایی یوفا در روز جمعه، اخراج شوند.

 پس از کناره‌گیری باشگاه‌های انگلیسی از پیشنهاد راه‌اندازی لیگ جدید و ناکام ماندن تلاش‌ها، چفرین متعهد شده است که اتحاد فوتبال اروپا را «بازسازی» کند. اما مشخص نیست که چه مجازاتی در انتظار تیم‌های درگیر در این ماجرا خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس یوفا گفته است که به دلیل قراردادهای تلویزیونی، این فصل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، مطابق گذشته پیش خواهد رفت اما احتمال دارد بازی نیمه‌نهایی چلسی و رئال مادرید طبق برنامه انجام نشود.

چفرین به شبکه اسلوونیایی 24UR گفت: «نکته اصلی این است که این فصل قبلا آغاز شده است. بنابراین اگر در مرحله نیمه نهایی بازی نکنیم، شبکه‌های تلویزیونی برای جبران خسارت سراغ ما خواهند آمد. بنابراین، احتمال این که مسابقه هفته آینده برگزار نشود، اندک است اما در آینده، اوضاع می‌تواند کمی متفاوت باشد.»

چفرین که روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با رویکردی بی‌سابقه، تیم‌های درگیر در راه‌اندازی سوپرلیگ را «دروغگو و مار [فریبکار]» خوانده بود، در ادامه از تصمیم باشگاه‌های لیگ برتر برای کناره‌گیری از این لیگ استقبال کرد.

وی گفت: «من دیروز گفتم كه پذیرفتن اشتباه قابل تحسین است و این باشگاه‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند. آن‌ها اکنون دوباره به جمع ما بازگشته‌اند و می‌دانم که نه تنها برای مسابقات ما بلکه برای کل بازی‌های اروپا قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارند. مهمترین چیز این است که ما به جلو حرکت کنیم و وحدتی را که پیش از این ماجرا داشتیم، بازسازی کنیم.»

© The Independent

بیشتر از فوتبال