جشن تولد ۹۵ سالگی ملکه چند روز پس از مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ

ملکه ۷۳ سال پیش با فیلیپ ازدواج کرده بود و او را «تکیه‌گاه» خود می‌خواند

نود و پنجمین سالروز تولد ملکه کمتر از دو هفته پس از فوت شاهزاده فیلیپ است- CHRIS JACKSON / POOL / AFP

چند روز پس از مرگ همسرش شاهزاده فیلیپ، ملکه بریتانیا نود و پنجمین سالروز تولدش را بی‌سروصدا و خصوصی جشن می‌گیرد.

همزمان با عزاداری ملکه الیزابت دوم در فقدان دوک ادینبرو که برایش «عزیز» بود، اعضای خانواده سلطنتی به همراه عده‌ای دیگر روز چهارشنبه برای دیدار وی به کاخ ویندزور رفته‌اند تا در محل اقامت رسمی‌ او تولدش را جشن بگیرند.

از آنجا که روز تولد ملکه مصادف شده است با دوران مرسوم دوهفته‌ای عزاداری پس از این فقدان در خانواده سلطنتی، انتظار نمی‌رود عکسی از این مراسم منتشر شود.

این دومین سال پیاپی است که در دوره همه‌گیری، برگزاری مراسم رژه رنگ‌ها، یعنی سالروز رسمی تولد ملکه در ماه ژوئن، لغو می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پارسال تابستان «رژه کوچکی» در کاخ ویندزور برگزار شد. امسال کاخ باکینگهام اعلام کرده است که مشغول بررسی گزینه‌های دیگر برای برگزاری «رژه‌ جانشین» در خانه ملکه در برکشایر است.

نگرانی‌ از سلامت این خانواده در دوره همه‌گیری، ملکه و شاهزاده فیلیپ و گروه کوچکی از افراد خانواده سلطنتی را بالاجبار به فضایی محدود کرد که به «حباب کشتی سلطنتی» معروف شده است. 

یک سال پایانی عمر شاهزاده فیلیپ در کنار ملکه در همان خانه‌ای سپری شد که زندگی مشترک‌شان  را در آن آغاز کرده بودند.

ملکه برخی از مسئولیت‌های خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهد و با سفرای جدید از راه تماس تصویری، و با نخست وزیر از طریق تماس تلفنی گفت‌وگو می‌کند.

نود و پنجمین سالروز تولد ملکه کمتر از دو هفته پس از فوت شاهزاده فیلیپ است. در روز درگذشت وی یعنی ۱۷ آوریل، تمامی اعضای خانواده و نیز دوستانش در کلیسای سنت جورج ویندزور گرد هم آمدند تا برای آخرین بار با او خداحافظی کنند.

او چند ماه پیش از برگزاری جشن تولد صد سالگی‌اش از دنیا رفت که قرار بود امسال در رأس جشن‌های سلطنتی باشد و در عوض جشن کوچکتری به مناسبت نود و پنجمین تولد ملکه برگزار شود.

ملکه ۷۳ سال پیش با فیلیپ ازدواج کرده بود و او را «قرار و تکیه‌گاه» خود می‌خواند.

شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج، از همگان خواسته است که بنا بر وصیت شاهزاده فیلیپ همچنان حامی ملکه باشند و «به این کار ادامه دهند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی