سوابق کرونا با گذرنامه مسافران بریتانیا مرتبط می‌شود

مدت انتظار مسافران ورودی به دلیل انبوهی از مدارک که ماموران گذرنامه باید بازرسی کنند، به شش ساعت رسیده است

دروازه‌های الکترونیکی برای بررسی پر شدن فرم مکان‌یابی مسافران در درازمدت به کار خواهند رفت-AFP

در تلاش برای جلوگیری از صف‌های طولانی که هفته گذشته در مرزهای بریتانیا تشکیل شد، طرحی در دست است که سوابق مسافران در زمینه کووید-۱۹ را به گذرنامه آن‌ها مرتبط کند.

در حال حاضر، همه مسافرن ورودی به بریتانیا باید انبوهی از مدارک از جمله نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ خود در ۷۲ ساعت گذشته، فرم مشخص کننده مکان اقامت مسافر و مدرک سایر آزمایش‌های کرونا را ارائه دهند. از مسافران درباره سابقه سفرهایشان هم سئوال خواهد شد تا اطمینان حاصل شود از کشوری که در «فهرست قرمز» بریتانیا است، وارد نشده باشند.

مقررات فعلی همراه با قوانین سختگیرانه قرنطینه و آزمایش، از ماه فوریه به اجرا در آمدند.

هفته پیش، کریس گارتن، از ماموران ارشد فرودگاه هیتروی لندن، گفت که مدت انتظار مسافران ورودی به دلیل انبوهی از مدارک که ماموران گذرنامه باید بازرسی کنند، به شش ساعت رسیده است.

به گزارش نشریه تایمز، مسئولان نیروی مرزی بریتانیا در حال کار روی طرح‌هایی‌ هستند که مدارک مبنی بر جواب منفی آزمایش کرونا را به گذرنامه مسافر مرتبط کنند تا بتواند از دروازه الکترونیک بگذرد. این کار به مسافران اجازه خواهد داد از طریق دروازه الکترونیکی که همه مشخصات را بازرسی می‌کند، به بریتانیا وارد شوند.

در این گزارش، به نقل از یک مقام وزارت خارجه بریتانیا آمده است که دولت مطمئن است که در ماه اوت، یعنی سه ماه پس از برقراری دوباره سفرهای بین‌المللی در هفدهم ماه می، دروازه‌های الکترونیک هم به راه خواهد افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش کارگروه جهانی سفر که روز نهم آوریل منتشر شد، نشان می‌دهد که نیروی مرزی بریتانیا قصد دارد «دروازه های الکترونیک را تا تابستان در فرودگاه‌های بزرگ و تا پاییز امسال در همه مداخل ورودی این کشور به راه اندازد.»

در حال حاضر بازرسی تنها به صورت دستی انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش، دروازه‌های الکترونیکی برای بررسی پر شدن فرم مکان‌یابی مسافران هم در درازمدت به کار خواهند رفت.

سفرهای بین‌المللی به جز در موارد بسیار معدود، تا هفدهم ماه می ممنوع است و از آن پس، قرار است بر اساس سیستم «چراغ راهنمایی» از سر گرفته شوند. انتظار می‌رود در آن زمان، اوج‌گیری شدید رفت‌وآمد مسافران را شاهد باشیم.

همزمان، در گزارش ارسالی به مجلس آمده است که ماموران نیروی مرزی بریتانیا هر روز ۱۰۰ گواهی ساختگی کووید-۱۹ را ردیابی می‌کنند.

لوسی مورتون، مامور حرفه‌ای اتحادیه خدمات مهاجرتی (آی اس یو) که مدیریت ماموران مرزی را به عهده دارد، به نمایندگان مجلس گفت: «متاسفانه همه این چیزها را به راحتی می‌توان به صورت الکترونیکی جعل کرد.»

خانم مورتون که در جلسه گروه پارلمانی متشکل از همه احزاب صحبت می‌کرد گفت که هر روز حدود ۲۰ هزار نفر به بریتانیا وارد می‌شوند که بیشتر آن‌ها کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل هستند.

او اضافه کرد که «عملا نمی‌توان فهمید» چند نفر با اسناد جعلی وارد می‌شوند، زیرا ماموران مرزبانی «اعتماد می‌کنند» که مدارک مسافران صحیح است.

ایندیپندنت با وزارت کشور بریتانیا برای اظهارنظر بیشتر تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از سفر