خشم و هیاهوی ورزشی و سیاسی بر سر سوپرلیگ اروپا

رئیس یوفا تیم‌هایی را که می‌خواهند به سوپرلیگ بپیوندند تهدید به محرومیت کرد

دوازده تیم بزرگ اروپایی تصمیم به «کودتا» علیه یوفا گرفته اند - PAUL ELLIS / AFP

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تهدید کرد که اگر بازیکنان باشگاه‌های اروپایی بخواهند در سوپرلیگ اروپایی بازی کنند، آنها را از بازی در مسابقات یورو ۲۰۲۰، جام جهانی، و جام قهرمانان اروپا محروم خواهد کرد.

الکساندر سفرین، رئیس یوفا، روز دوشنبه با حمله شدید به آنهایی که در فکر تشکیل این لیگ جدید هستند، در یک کنفرانس خبری، اِد وودوارد، مدیرعامل منچستر یونایتد را «مار سمی» خواند.

منچستر یونایتد یکی از سردمداران باشگاه‌های بزرگ اروپایی است که می‌خواهند از جام قهرمانان اروپا کنار بکشند و سوپرلیگ جدیدی تشکیل بدهند که اعضای بنیانگذار آن، هر سال حق بازی در آن را داشته باشند.

در حرکتی بی‌سابقه، یکشنبه شب تیم‌های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی و تاتنهام اعلام کردند که به سوپرلیگ جدید خواهند پیوست. قبلا آ ث میلان، آتلتیکو مادرید، بارسلونا، اینترمیلان، یوونتوس و رئال مادرید حضور خود را در این لیگ جدید اعلام کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و مسئولان لیگ برتر انگلستان این حرکت را محکوم کردند.

آقای جانسون روز دوشنبه گفت که دولتش "همه جوانب را با مسئولان فوتبال بررسی خواهد کرد تا نگذارد این اقدام به شکلی که اکنون پیشنهاد شده، صورت بگیرد.»

او افزود: «فکر نمی‌کنم این خبر خوبی برای هواداران یا به طور کلی فوتبال در کشور ما باشد.»

مدیران چهارده باشگاه لیگ برتر انگلستان که از برگزاری سوپرلیگ اروپا حمایت نکرده‌اند قرار است روز سه‌شنبه تشکیل جلسه بدهند و در باره واکنش یکدست خود تصمیم بگیرند.

بیشتر از فوتبال