یونایتد اختلاف خود را با سیتی تک رقمی کرد

به نظر می‌رسد که اولویت سولشر در این فصل قهرمانی در لیگ اروپا باشد

اوله گونر سولشر(راست) سر مربی منچستر یونایتند- GARETH COPLEY / POOL / AFP

تیم فوتبال منچستر یونایتد در این هفته‌ها نتایج خوبی کسب کرده است و علاوه بر استمرار برد و حفظ جایگاهش در مسابقات لیگ برتر انگلستان، در مسابقات لیگ اروپا نیز درخشان ظاهر شده است و به دیدار نیمه نهایی این مسابقات نیز راه یافته است. اختلاف امتیازی این تیم در لیگ برتر انگلستان با تیم صدراست نشین یعنی منچسترسیتی، باعث شده تا تمرکز سولسشر و یارانش  روی مسابقات اروپایی بیشتر شود و به نظر می‌رسد که اولویت آن‌ها در سال جاری قهرمانی در این رقابت‌ها باشد. البته یونایتدی‌ها نیم‌نگاهی هم به مسابقات لیگ جزیره دارند و اگر چه شانس کمی برای قهرمانی در این مسابقات می‌بینند، اما دست از تلاش و کم کردن فاصله خود با صدر جدول برنمی‌دارند. 

با توقف سیتی در بازی آخرش مقابل لیدز، یونایتد می‌توانست با پیروزی در مسابقه مقابل تیم برنلی فاصله امتیازی خود را به هشت برساند و به صدر جدول نزدیک‌تر شود. این رقابت به میزبانی یونایتد و در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شد و سولسشر در آن مسابقه بازهم مانند دیگر رقابت‌ها در لیگ برتر انگلستان، داوید دخیا را در درون دروازه قرار نداده بود و دین هندرسون جوان در ترکیب اولیه تیم حضور داشت. 

استفاده نکردن از کاوانی از ابتدای مسابقه و قرار دادن گرینوود جوان به جای او، بازهم تعجب هواداران را برانگیخت، چراکه کاوانی در این هفته‌ها جزو بهترین بازیکنان یونایتد بوده است و با توجه به غیبت مارسیال تا انتهای فصل، به نظر می‌رسید که او در تمامی بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه نخست بازی، یونایتد با شرایط ایده‌آل خود فاصله بسیاری داشت و اشتباهات در میانه میدان که فرد و مک تامینی حضور داشتند، بسیار زیاد بود. در این مرحله تیم نتوانست نمایش خوبی را از خود نشان دهد و این نیمه بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم کاوانی به جای فرد وارد زمین شد تا بدان ترتیب فشار حملات یونایتد بیشتر شود و در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، گرینوود منچستر را به گل رساند. اما آن گل خیلی زود از سوی تیم میهمان پاسخ داده شد و بازی پس از آن گل بازهم دچار افت محسوسی شد. اما حملات گسترده یونایتد ادامه داشت و موفق شدد در دقایق پایانی بازی دو بار دیگر توسط کاوانی و گرینوود دروازه برنلی را باز کند و سه بر یک پیروز شود.

پس از جدا شدن رونالدو از یونایتد، کاوانی اولین بازیکنی است که توانسته است با پیراهن شماره ۷ برای این تیم در یک فصل ۱۰ گل به ثمر برساند. حالا یونایتد با این پیروزی خود را بیش از پیش به سیتی نزدیک کرده است و باید منتظر ماند و دید که تیم فوتبال سیتی در بازی‌های آینده آیا امتیاز از دست خواهد داد یا خیر. 

با توجه به بازی‌های پیش رو، به نظر می‌رسد که یوناتد مسابقات به مراتب سخت‌تری را تا انتهای فصل در پیش داشته باشد و رسیدن به سیتیزن‌ها آسان نخواهد بود.سولسشر نیز همچنان عقیده دارد که هدف تیمش کسب یک جام و مشخصاً لیگ اروپا است و در ادامه این فصل لیگ برتر، تمامی تلاش خود را انجام خواهند داد تا در مسابقات پیروز شوند. او گفت که هدف تیم پیشرفت بیشتر است و از این که تا اینجای کار به اندازه فصل گذشته امتیاز کسب کرده‌اند، خوشحال است.    

بیشتر از فوتبال