شروع رویایی استقلال در آسیا

پیروزی ۵ بر ۲ مقابل الاهلی، گل سرنوشت‌ساز مهدی قائدی

مهدی قائدی‌ـ عکس از رسانه رسمی باشگاه استقلال

پیروزی پرگل استقلال مقابل الاهلی عربستان در اولین بازی‌‌اش در لیگ قهرمانان آسیا آغازی رویایی برای فرهاد مجیدی و بازیکنانش بود. ۵-۲ نتیجه‌ای است که از یک قدرت‌نمایی خبر می‌دهد.

برای استقلال اسماعیلی (۵)، نادری (۵۴)، قائدی (۶۷ - ۸۶) و دیاباته (۸۸ - پنالتی) گل‌ زدند. عمر السوما در دقایق ۲۷ (پنالتی) و ۷۹ برای الاهلی گل زد.

استقلال که پیش از آغاز بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل درگیری چندین بازیکنش به کرونا، دچار ناهماهنگی در برگزاری تمرین شده بود، با لغو یک بازی‌ مقابل نفت آبادان در لیگ برتر توانست به اوج آمادگی برگردد تا به عربستان برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استقلال برای جست‌‌وجوی رویاهایش در لیگ قهرمانان آسیا بازی با الاهلی را هجومی آغاز کرد، به گل زودهنگام توسط فرشید اسماعیلی رسید و سپس، الاهلی این گل را جبران کرد. اما استقلال در نیمه دوم بازهم درخشید و با گل نادری و قائدی پیش افتاد. عمرالسوما از الاهلی با یک گل دیگر فاصله را نزدیک کرد و استقلال در خطر تساوی قرار گرفت و الاهلی موقعیت‌هایی را برای کسب تساوی خلق کرد. اما گل دقیقه ۸۶ مهدی قائدی که از فاصله‌ای بعید برای گلزنی با شوت تماشایی به ثمر رسید، خیال استقلال را آسوده کرد و سپس، دیاباته از روی نقطه پنالتی کار را با گل پنجم تمام کرد تا فاصله برای الاهلی جبران‌ناپذیر شود.

درخشش محمد نادری، مهدی قائدی و دیگر بازیکنان استقلال در این بازی نقش موثری داشت اما چند بازیکن استقلال به‌خصوص در خط دفاع نمایشی ارائه کردند که می‌تواند برای بازی‌های آینده استقلال نگران‌کننده باشد.

فرهاد مجیدی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل اختلافاتش با مدیریت باشگاه از دست داد و استقلال در بازی‌های متمرکز لیگ قهرمانان در فصل گذشته با مربیگری موقت مجید نامجو مطلق نتوانست موفق باشد. در فصل جدید اما با این شروع رویایی، استقلال می‌تواند به آینده امیدوار باشد.

فرهاد مجیدی پس از بازی با الاهلی در کنفرانس خبری گفت: «در هر دو نیمه تیم برتر زمین بودیم و الاهلی ‌را به خوبی بررسی کرده بودیم. امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آینده لیگ قهرمانان با همین کیفیت بازی کنیم».

بیشتر از فوتبال