اعتراض واکسن‌ستیزان به ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ، با انتشار توییتی اعلام کرد که واکسن کرونا را دریافت کرده و دیگران را نیز به این کار ترغیب کرد

توییت پرشور خانم ترامپ درباره واکسن کرونا، با واکنش‌های خشم‌آلود طرفداران آقای ترامپ روبه‌رو شد- عکس از صفحه اینستاگرام ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، با انتشار توییتی اعلام کرد که واکسن کرونا را دریافت کرده است و دیگران را نیز به این کار ترغیب کرد؛ اما این اقدام وی، اعتراض واکسن‌ستیزان محافظه‌کار طرفدار رئیس‌جمهور سابق را در پی داشته است.

دختر اول سابق، بعد از سه ماه، روز چهارشنبه سکوت خود در شبکه‌های اجتماعی را شکست و با انتشار عکسی از خود هنگام تزریق واکسن کرونا، توییت کرد: «امروز واکسن را دریافت کردم!!! امیدوارم که شما هم این کار را بکنید! با تشکر از پرستار تورس!!!»

توییت پرشور خانم ترامپ درباره واکسن کرونا، با واکنش‌های خشم‌آلود طرفداران آقای ترامپ روبه‌رو شد که آن را ناامید‌کننده خواندند و وی را به «اظهار فضل» متهم کردند.

استفانی روهل، روزنامه‌نگار، با ذکر شماری از واکنش‌ها به آن توییت، نوشت: «ایوانکا ترامپ تصویری از واکسیناسیون خود را در اینستاگرام پست کرده و دیگران را به این کار تشویق کرده است. واکنش‌ها به آن حیرت‌آور است.»

از جمله واکنش‌هایی که خانم روهل دست‌چین کرده است، این‌ها هستند: «بمیرم هم واکسن نمی‌زنم»، «چرا؟»، «حرکت ناامیدکننده‌‌ای بود»، «من نیازی به واکسن ندارم. من خودم یک سیستم ایمنی دارم»، «از تو ناامید شدم» «امیدوارم که یک دارونما دریافت کرده باشی»، «قاه‌قاه.»

یکی از کاربران با نام گیل هلن در توییتی نوشت: «و طرفداران ترامپ دوباره فریب خوردند. خانواده ترامپ نمی‌داند که چه اعتقادی را نمایندگی می‌کند.»

چندین کاربر در اینستاگرام هم اظهارنظر کردند که آن‌ها نمی‌خواهند «موش آزمایشگاهی» باشند و به دلیل تبلیغ واکسن زدن، به خانم ترامپ حمله کردند.

یک نفر نوشت: «نه ممنون! با ۹۹درصد احتمال بقا، من به واکسن نیازی ندارم. چون بیل گیتس درگیر واکسن است، من آن را نخواهم زد.»

یکی از کاربران پرسید: «ابدا! چرا این را ارسال می‌کنید؟» یکی دیگر پاسخ داد: «نه! من واکسن را وارد بدن خود نمی‌کنم.»

یکی نوشت: «آزاردهنده است. من امیدوار بودم که شما از این نوع اظهارفضل‌ها بری باشید.» دیگری گفت: «بسیار ناامید کننده است، اما صادقانه بگویم تعجب نکردم!»

یک کاربر به نام _real_american نوشت: «نه! و لطفا تلاش برای دستکاری ذهن ما برای انجام این کار را متوقف کنید. تعجب‌آور است که اکنون مانند چپ و هالیوود رفتار می‌کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از کاربران هم به تاخیر وی در حمایت از واکسن اشاره کردند. کاربری به نام جو نوشت: «شما می‌توانستید به مردم بگویید که کرونا «حقه‌بازی» نیست. شما می‌توانستید به مردم بگویید که کرونا قرار نیست «مانند یک معجزه» یا با «هوای گرمتر ناپدید شود». «شما می‌توانستید جلوی مرگ صدها هزار آمریکایی را بگیرید اما این کار را نکردید. شما نکردید. خیلی دیر آمده‌ای.»

از ابتدای همه‌گیری، احساسات واکسن‌ستیزانه در میان طرفداران جمهوری‌خواهان غالب بوده است. حدود ۲۵درصد رای‌دهندگان به ترامپ، به فرانک لونتز که نظرسنجی‌ می‌کرد، گفتند كه «قطعا واكسن نخواهند زد». ۲۱ درصد دیگر هم اظهار داشتند که بیش از یک سال صبر می‌كنند و بعد، واکسن می‌زنند.

© The Independent

بیشتر از جهان