دکتر فاوچی: برخی افراد واکسینه شده مبتلا خواهند شد

«هیچ واکسنی -- از آنفلوآنزا گرفته تا کووید -- صد در صد موثر نیست »

«شاید تا پایان تابستان، زندگی در آمریکا تا حدی به روال عادی بازگردد» - POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

دکتر آنتونی فاوچی هشدار داده است که به احتمال زیاد، افراد واکسینه شده هم به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند. 

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت که ممکن است صدها یا حتی هزاران مورد عفونت کووید-۱۹ (در افراد واکسینه شده) بروز کند که این موضوع، در مورد همه واکسن‌ها صدق می‌کند و مختص واکسن کووید-۱۹ نیست. 

دکتر فاوچی گفت: مهم این است که تعداد اندک واکسینه‌شدگان دوباره مبتلا شده را با ده‌ها هزار و در نهایت میلیون‌ها و صدها میلیون مورد موثر واکسیناسیون، مقایسه کنیم.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، اظهار داشت: «ما این (پدیده) را در مورد کلیه واکسن‌ها و آزمایش‌های بالینی در دنیای واقعی مشاهده می‌کنیم. هیچ واکسنی صد در صد موثر نیست و این، به معنای آن است که با وجود کارکرد واکسن، موارد عفونت در افراد واکسینه شده هم بروز می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

   

او به واکسن آنفولانزا که تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد موثر است اشاره کرد و یادآور شد که موارد ابتلا به آنفولانزا با وجود این واکسن هم رخ می‌دهد.

دکتر فاوچی افزود که به رغم احتمال آلودگی به کووید-۱۹ پس از واکسیناسیون، اغلب چنین است که اگر واکسن به طور کامل هم از ابتلا به بیماری جلوگیری نکند، اما بیمار را در مقابل عوارض جدی بیماری که در صورت واکسینه نشدن بروز می‌کند، مصون می‌دارد.

او گفت: «اگر واکسن (آنفولانزا) تزریق کنید، بی‌تردید احتمال ابتلای شما به آنفولانزا کمتر می‌شود اما حتی اگر به این بیماری دچار شدید، واکسیناسیون می‌تواند از شدت و طول مدت آن بکاهد و به بهبود شما کمک کند.» 

او همچنین افزود که ممکن است تا پایان تابستان، زندگی در آمریکا تا حدی به روال عادی بازگردد.

دکتر فاوچی به نشریه «بیزنس اینسایدر» گفت: «مشکل می‌توان پیش‌بینی کرد اما فکر می‌کنم که ما تا پایان تابستان یا اوایل پاییز، به سطحی از عادی شدن (زندگی) نزدیک خواهیم شد. با ورود به زمستان امسال، این روند قابل توجه‌تر خواهد شد.»

وی اظهار داشت که این پیش‌بینی وی بر اساس این فرض است که اکثریت مردم آمریکا واکسینه شده باشند و حامل ویروس نباشند.  

© The Independent