کرونا و قحطی سس کچاپ در ایالات متحده

دستور فعلی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری به رستوران‌ها توصیه می‌کند که از سس‌های «یکبارمصرف» استفاده کنند

شرکت هاینز، تولید سس کچاپ «یکبار مصرف» خود را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد - SCOTT OLSON / AFP

شرکت هاینز، تولید سس کچاپ یکبار مصرف خود را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد چرا که در بحبوحه همه‌گیری کرونا، رستوران‌ها از تامین مقداری کافی چاشنی برای مشتریان خود باز مانده‌اند.

کمبود سس کچاپ به دلیل افزایش تقاضای خرید غذا به صورت ارسال به خانه یا بیرون‌بر، در مدت همه‌گیری کنونی اتفاق افتاده چرا که به رستوران‌ها اعلام شده است اگر اجازه یابند مانند سابق باز باشند باید به جای سسس‌های بزرگ که معمولا اشتراکی از آن‌ها استفاده می‌شد، از بسته‌های کوچک فردی استفاده کنند.

راهنمایی فعلی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری به رستوران‌ها توصیه می‌کند که «از استفاده یا به‌اشتراک‌گذاری محصولاتی که قابل مصرف مجددند مانند منو، سس و چاشنی و هر نوع ظرف غذا، اجتناب کنند» و پیشنهاد می‌کند از «سس‌های یکبار مصرف» استفاده شود.

اکنون که رستوران‌ها در سراسر ایالات‌متحده در حال بازگشایی هستند، کمبود سس کچاپ توجه بسیاری را به خود جلب کرده و کریس فوسلیر، مالک رستوران بلک استریت تاورن در شهر دنور به وال استریت ژورنال می‌گوید رستوران او «بالا و پایین و همه‌جا» را به دنبال یافتن چاشنی، زیر و رو کرده است.

رستوران‌های فست‌فود هم در پیدا کردن مقداری کافی از سس کچاپ به مشکل برخورده‌اند و شرکت لانگ جان سیلور که مالک ۷۰۰ رستوران در سراسر ایالات متحده است به وال استریت ژورنال گفته که مجبور شده است سس‌های مورد نیاز خود را از منابع ثانویه تامین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیران لانگ جان سیلور گفتند این شرکت باید ۵۰۰ هزار دلار بیشتر پرداخت می‌کرد تا سس‌های یکبار مصرف کافی برای رستوران‌های خود فراهم کند و استفانی ماتینگلی، مدیر ارشد بازاریابی آن‌ها افزود: «آن بیرون، همه به دنبال کچاپ هستند.»

افزایش تقاضا در سراسر رستوران‌های ایالات متحده، افزایش قیمت کچاپ را هم در پی داشته و آن طور که وال استریت ژورنال گزارش کرده، هزینه هر بسته کچاپ از ژانویه ۲۰۲۰ حداقل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

بنا بر اطلاعات پژوهش بازار از شرکت یورومانیتور برای وال استریت ژورنال، فروش کچاپ برای مشتریان عادی نیز در سال ۲۰۲۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

در واکنش به کمبود عرضه و افزایش تقاضا، شرکت هاینز، شناخته‌شده‌ترین نشان تجاری کچاپ در ایالات متحده، تولید بسته‌های کچاپ را تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد و مجموع تولید خود را به بیش از ۱۲ میلیون بسته در سال می‌رساند؛ با این وجود، این اقدام بلافاصله انجام نخواهد شد چرا که هاینز بنا دارد دو خط تولید جدید را در ماه آوریل افتتاح کند و خطوط تولیدی بیشتری نیز در ماه‌‌های آینده به راه اندازد تا تقاضای جاری را تامین کند.

این شرکت که ۱۵۰ سال عمر دارد هم‌اینک نیز شیفت‌های اضافه به راه انداخته و تولید محصولات دیگر را کم کرده است تا بر تولید بیشتر بسته‌های کچاپ، تمرکز کند. استیو کورنل، رئیس واحد تقویت، تخصص و تجارت دور از خانه شرکت کرفت هاینز به وال استریت ژورنال گفت: هاینز «هر آنچه در توان دارد، انجام می‌دهد» تا تقاضای موجود را تامین کند.

در ۱۲ ماه گذشته، محصولات متعددی در ایالات متحده با کمبود مواجه شده‌اند چرا که بعد از تعطیلی عمده رستوران‌ها در سراسر این کشور، شهروندان بیشتری به پخت و پز در خانه روی آوردند.

کمبود قوطی‌های آلومینیومی نیز احساس شده است زیرا آبجوهای بیشتری برای مصرف در خانه خریداری شدند و با افزایش تعداد مشتریان پیتزای پپرونی، سوسیس پپرونی در بازار کمیاب شد.

© The Independent

بیشتر از جهان