جرج کلونی به دادستان پرونده مرگ جرج فلوید مشاوره می‌دهد

همسر جورج کلونی، أمل عَلم‌الدين، وکیل مدافع حقوق بین الملل و حقوق بشر است

GETTY IMAGES / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

جرج کلونی در جریان دادگاه افسر سابق پلیس مینیاپولیس که متهم به قتل جرج فلوید است، با گروه دادستانی در ارتباط بوده و توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی صریح و روشن در اختیار آن‌ها گذاشته است.

بنجامین کرامپ، وکیل دادگستری و وکیل خانواده جرج فلوید، با حضور در برنامه تلویزیونی «ویو» (The View) گفت که این بازیگر هالیوود از طریق ایمیل با وی تماس گرفته است.

از آن‌جا که کلونی فعالیت‌های زیادی در زمینه عدالت اجتماعی دارد، قبلا نیز با آقای کرامپ در ارتباط بوده است و حالا توجه زیادی به جزئیات محاکمه دِرک چاوین دارد.

راهنمایی‌های آقای کلونی بیشتر مربوط به ادعای گروه وکیل مدافع است که گفته‌اند مرگ آقای فلوید براثر مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است، نه نزدیک به ۱۰ دقیقه زانو فشردن آقای چاوین بر روی گردن او.

آقای کرامپ می‌گوید کلونی پیشنهاد پاسخی صریح و قاطع در برابر این‌گونه روایت از وقایع را به وی داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کرامپ گفت: «او گفت آقای کرامپ، اگر درک چاوین از این موضوع مطمئن است، باید داوطلبانه روی زمین دادگاه دراز بکشد و اجازه بدهد یک نفر به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه روی گردن او زانو بزند و ببیند آیا زنده می‌ماند یا نه.»

نماینده این بازیگر و کارگردان در برنامه «انترتینمنت تونایت» (Entertainment Tonight) تماس آقای کلونی و آقای کرامپ از طریق ایمیل را تائید کرد.

آقای کرامپ خطاب به آقای جویی بِهار، مجری برنامه و عضو دیگر میزگرد، افزود: «کارشناسان این پرونده می‌گویند انسان معمولی می‌تواند بین ۳۰ تا ۹۰ ثانیه بدون اکسیژن زنده بماند، در صورتی که جرج فلوید بیشتر از ۴۲۹ ثانیه بدون اکسیژن مانده است و همین نشان دهنده عمدی بودن رفتار این افسر پلیس است.»

او در ادامه گفت: «جویی بِهار، ایمان قلبی دارم که او مجرم شناخته خواهد شد و در آمریکا رویه تازه‌ای پیش رو خواهیم داشت.»

آقای کرامپ می‌گوید جرج کلونی می‌خواهد فرزندانش، دوقلوهای ۳ ساله الکساندر و اِلا، در دنیایی بهتر بزرگ شوند و به همین دلیل علاقه زیادی به مسایل مربوط به عدالت اجتماعی دارد.

همسر این بازیگر، أمل عَلم‌الدين، وکیل مدافع حقوق بین الملل و حقوق بشر است.

در پی قتل جرج فلوید در ماه مه سال ۲۰۲۰، کلونی مقاله‌ای در مجله دِیلی بیست، در مورد جنبش اعتراضی سراسری که پس از پخش ویدیویی از مرگ فلوید به دست پلیس رخ داد، منتشر کرد.

او در آن مقاله نوشت: «بارها ندیدیم که افراد رنگین‌پوست به دست پلیس کشته شده‌اند؟ تَمیر رایس، فیلاندو کاستیِل، لاکوآن مک‌دونالد. در این‌که جرج فلوید به قتل رسیده است شکی نیست. ما آخرین نفس‌های او زیر دست‌های چهار افسر پلیس را به نظاره نشستیم. و اکنون دوباره شاهد واکنش جسورانه دیگری در برابر رفتار بی‌رحمانه سازمان‌یافته با بخشی از شهروندان‌مان هستیم؛ درست مثل آنچه در سال ۱۹۶۸، ۱۹۹۲ و ۲۰۱۴ مشاهده کردیم.»

دادگاه دِرِک چاوین به اتهام قتل درجه دو و درجه سه، و نیز اتهام به قتل عمد درجه دو، روز دهم خود را سپری می‌کند. افسر سابق پلیس مینیاپولیس در تمامی موارد اظهار بی‌گناهی کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان