مرگ جرج فلوید: دادگاه مصالحه ۲۷ میلیون دلاری را تایید نکرد

«مسئولان شهر می‌خواهند از مسئولیت‌شان شانه خالی کنند و آن را به گردن دادگاه بیندازند»

یادبودی که در یکی از خیابانهای مینیاپولیس برای جرج فلوید برپا شده است - CHANDAN KHANNA / AFP

قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده درک چاوین روز سه‌شنبه تکذیبت کرد که دادگاه پنهانی به مسئولان شهر اجازه داده که ۲۷ میلیون دلار بابت مصالحه به خانواده جرج فلوید بپردازند. وکلای آقای چاوین استدلال می‌کنند که زمان این مصالحه یعنی در میانه انتخاب هیئت منصفه، باعث پیشداوری در رسیدگی خواهد شد.

قاضی پیتر ای. کیهیل از دادگاه منطقه‌ای شهرستان هنپین روز سه‌شنبه در دادگاه گفت: «در نهایت، این کیفرخواستی فدرال است. این دادگاه در آن دخالتی نداشته است.»

او افزود: «به نظر من مسئولان شهر می‌خواهند از مسئولیت‌شان شانه خالی کنند و آن را به گردن دادگاه بیندازند که مسئولیتی در این زمینه ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر واشنگتن پست گزارش داده بود که مسئولان شهر مینیاپولیس با سر قاضی منطقه‌ای شهرستان هنپین، تادریک اس. بارنت، که با مصالحه موافقت کرد مشاوره کرده‌اند. این بالاترین مبلغ مصالحه در تاریخ این شهر و یکی از بالاترین ارقام در پرونده‌های مربوط به مرگ کسی در ارتباط با پلیس است.

ولی روز سه‌شنبه، قاضی کیهیل، همکار قاضی بارنت، که ریاست محاکمه پاوین را بر عهده دارد، توصیف او از رویدادها را رد کرد.

آقای کیهیل گفت: «یادم است که در گفتگو با قاضی بارنت، پاسخ این بود: "ما نمی‌توانیم به شما بگوییم چه کنید." و به نظر من او ابراز نگرانی کرد که باید چنین کاری در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه انجام شود. یعنی این دادگاه چنین مصالحه‌ای را تایید نکرده. ما در حال حاضر اختیاری در این زمینه نداریم.»

روز جمعه، شهر مینیاپولیس مصالحه رکوردشکن بیست و هفت میلیون دلاری با خانواده جرج فلوید را تایید کرد. آقای پاوین متهم به قتل جرج فلوید با گذاشتن زانو بر گردن او به مدت چند دقیقه در حال بازداشت در ماه می گذشته است.

در آن زمان جیکاب فری شهردار مینیاپولیس و خانواده آقای فلوید از این تصمیم استقبال کردند و استدلالشان این بود که نقطه عطفی در برخورد با خشونت پلیس است.

بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی که نمایندگی خانواده فلوید را به عهد دارد، در باره مصالحه گفت: «برای آمریکا این کافی نیست که بگوییم جان سیاهان ارزش دارد. باید با اعمال خود نشان بدهیم که جان سیاهان ارزش دارد.»

در پی این تصمیم، ایریک نلسون، وکیل آقای چاوین، گفت که زمان مصالحه «به‌شدت باعث پیشداوری» در باره نتیجه محاکمه خواهد شد، محاکمه‌ای که هنوز در مراحل ابتدایی است.

آقای نلسون آن زمان در دادگاه گفت: «بسیار نگرانم که خبری که روز جمعه در رابطه با مصالحه مدنی منتشر شد درست در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه است. عالیجناب، من حیرت کرده‌ام.»

آقای نلسون درخواست کرد که محاکمه تا اواخر مارس به تعویق بیافتد، و پیشنهاد تغییر محل محاکمه به شهری دیگر را هم مطرح کرد. قاضی کیهیل گفت که روز چهارشنبه احتمالا در باره تعویق دادرسی حکم خواهد داد.

دادگاه شهرستان هنپین و شهرداری مینیاپولیس به درخواست اظهار نظر از سوی ایندیپندنت جوابی ندادند.

© The Independent

بیشتر از جهان