بایدن ساخت دیوار مرزی ترامپ را ادامه می‌دهد

در زمان دونالد ترامپ، ۷۴۰ کیلومتر دیوار مرزی ساخته شد

این طرح‌ها شامل پر کردن «شکاف‌ها»، نصب «دروازه‌ها» و افزودن فناوری به بخش‌های به اتمام رسیده می‌شوند -  ED JONES / AFP

گزارش ها حاکی از آن است که ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ ممکن است در دولت جو بایدن ادامه پیدا کند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت میهن ایالات متحده آمریکا، به کارمندان این وزارت‌خانه گفته که ممکن است برای پر کردن «شکاف‌های» دیوار فعلی به ادامه ساخت آن چراغ سبز نشان دهد.

روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد که یادداشت‌های اخیر مایورکاس و کارمندان اداره مهاجرت و گمرک را مرور کرده است.

مایورکاس گفته است: «این پاسخ واحدی برای یک سؤال واحد نیست. رئیس گشت مرزی پروژه‌های مختلفی ارائه داده و رئیس فعلی اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا آن را به من داده است.»

«آقای رئیس جمهور صراحتاً اعلام کرده که وضعیت اضطراری برای تخصیص بودجه وزارت دفاع به جهت ساخت دیوار مرزی، دیگر وجود ندارد. اما این امر جا را برای اتمام پروژه‌های ویژه و بازسازی دیوار در جا‌های لازم توسط دولت، یا بخش‌هایی از آن، باز می‌گذارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این طرح‌ها شامل پر کردن «شکاف‌ها»، نصب «دروازه‌ها» و افزودن فناوری به قسمت‌هایی از دیوار می‌شود که به اتمام رسیده، اما هنوز مجهز نشده است.

در زمان ترامپ، ۷۴۰ کیلومتر دیوار مرزی ساخته شد. بخش اعظم آن در مناطق مرزی صورت گرفت که حصار داشتند و این حصار‌ها برای تقویت ساختارهای موجود به کار رفتند.

بایدن تا کنون با تکمیل دیوار مخالفت کرده است. تکمیل آن با توجه به ناهموار و تپه‌ای بودن بخش عمده مناطق مرزی و کنترل سایر مناطق توسط صاحبان خصوصی زمین‌ها، کار بسیار سختی است.

اما بایدن همیشه با تعیین حدود مرزی مخالف نبوده است؛ او در زمان سناتوری به ساخت بیش از یک هزار کیلومتر حصار مرزی رأی مثبت داد، و در زمان ساخت ۱۶۰ کیلومتر آن معاون رئیس جمهور باراک اوباما بود.

با وجود وعده بایدن که حتی «یک متر دیگر» از دیوار ساخته نخواهد شد، تعیین بودجه برای این پروژه توسط کنگره می‌تواند او را به تکمیل دیوار وادار سازد.

طبق قانون کنترل توقیف، زمانی که کنگره مبلغی را به یک پروژه اختصاص می‌دهد، آن پروژه باید تکمیل شود. تنها استثنا این قانون زمانی است که سوالاتی درباره کارایی پیش بیاید یا رئیس جمهور درخواست لغو پروژه را بدهد. بایدن درخواست لغو آن را نداده است.

کنگره طی چهار سال گذشته تا به حال، هر سال ۱۳۷۵ میلیارد دلار به دیوار اختصاص داده است.

تکمیل دیوار تلاشی طولانی و پرهزینه خواهد بود زیرا هنوز خیلی کار دارد. در اوایل ماه ژانویه، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد به تازگی طرح ساخت ۴۸۰ کیلومتر دیگر دیوار را به تصویب رسانده است، امری که تکمیل آن می‌تواند میلیاردها دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه داشته باشد.

© The Independent