بحران مهاجران؛ دولت بایدن دست به دامن ناسا شد

چندین سازمان دولتی دیگر نیز درخواست وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای کمک به مهاجران را دریافت کرده‌اند

سازمان ناسا برای نگهداری از کودکان مهاجر بی‌سرپرست در اردوگاه‌های مرزی دنبال داوطلب می‌گردد - GUILLERMO ARIAS / AFP

بر اساس گزارش‌ها، سازمان ناسا از طریق ایمیل از کارمندان خود خواسته است تا در نگهداری از کودکان مهاجر بی‌سرپرست در اردوگاه‌های مرزی کمک کنند.

به گزارش نشریه آنلاین «اینترسپت»، سازمان فضایی ناسا به کارمندان خود گفته است که وزارت بهداشت و خدمات انسانی دنبال افراد داوطلب برای ۱۲۰ روز کار در مدیریت موج مهاجران می‌گردد.

بر اساس گزارش‌ها، چندین سازمان دولتی دیگر نیز درخواست وزارت بهداشت و خدمات انسانی را دریافت کرده‌اند.

طبق ای‌میل داخلی که من دریافت کردم، سازمان ناسا به کارمندان خود ایمیل فرستاده که برای نگهداری از کودکان مهاجر بی‌سرپرست در اردوگاه‌های مرزی دنبال داوطلب می‌گردد. - کن کلیپنشتاین  6 آوریل 2021

تعداد مهاجران در مرزهای ایالات متحده و مکزیک طی چند ماه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. شمار آنان تنها در ماه مارس به بیش از ۱۷۰ هزار نفر می‌رسد، که بالاترین تعداد در بیش از یک دهه گذشته است.

به گفته کارشناسان، این افزایش نتیجه‌ دو طوفان سال گذشته در آمریکای مرکزی، جابه‌جایی میلیون‌ها نفر و تأثیرات اقتصادی همه‌گیری بیماری کووید است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن گفته است كه دولت وی به تغییر سیاست‌های دونالد ترامپ در جدا کردن خانواده‌ها از هم متعهد بوده، اما از مهاجران خواسته است که تا زمان اتخاذ یک سیاست مهاجرت «انسانی» در خانه بمانند.

آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، هفته گذشته در جلسه‌ای به کارمندان اداره مهاجرت و گمرک گفت که دولت در حال بررسی طرحی برای پر کردن «شکاف‌های» دیوار مرزی است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که «ساخت دیوار تا حد مجاز بر اساس قانون، متوقف خواهد ماند.»

وی افزود: «وقتی دولت جدید دفتر را تحویل گرفت، بودجه‌ها از پروژه‌های ساخت‌و‌ساز نظامی تعیین شده توسط كنگره و دیگر اهداف به ساخت دیوار اختصاص داده شده بودند.»

ساکی گفت:«آژانس‌های فدرال در حال بررسی قراردادهای مربوط به دیوار و تدوین برنامه‌ای هستند که به زودی به رئیس‌جمهوری ارائه خواهد شد.این پروژه در حال حاضر متوقف است. برای قسمت‌های محدودی بودجه وجود دارد، اما در قسمتهای دیگر، کار متوقف شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان