«بچه نوپای ماسک نزده» باعث تخلیه مسافران یک پرواز شد

بر اساس مقررات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، کودکان دو سال به بالا باید در مکان‌های عمومی و در حضور دیگران ماسک بزنند

بر اساس ویدیوهایی که به صورت گسترده در توییتر دست به دست می‌شود، یکی از مهمانداران از خانواده‌ای چهارنفره می‌خواهد به علت رعایت نکردن مقررات ماسک زدن، هواپیما را ترک کنند- عکس از شبکه‌های اجتماعی

مهمانداران یک پرواز در ایالات متحده آمریکا، پس از درگیر شدن با یک خانواده بر سر ماسک نزدن کودک نوپای آنان، کل مسافران پرواز را به سرعت و با بی‌نظمی بسیار تخلیه کردند؛ اگرچه این شرکت هواپیمایی ادعاهای این خانواده را رد کرده است.

سرانجام پس از دو ساعت تاخیر، پرواز روز دوشنبه شرکت هواپیمایی اسپیریت از اورلاندو به شهر آتلانتا، اجازه پیدا کرد به همراه این خانواده عامل درگیری، انجام شود.

بر اساس ویدیوهایی که به صورت گسترده در توییتر دست به دست می‌شود، یکی از مهمانداران از خانواده‌ای چهارنفره می‌خواهد به علت رعایت نکردن مقررات ماسک زدن، هواپیما را ترک کنند.

در این ویدیوها، والدین این کودک هر دو ماسک به صورت دارند؛ گرچه پدر خانواده یک جا ماسک خود را برمی‌دارد. در این ویدیو می‌بینیم والدین از مهمانداران می‌پرسند چرا با وجود آن که هر دو ماسک دارند در مورد آن‌ها این تصمیم را گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها، مهماندار به کودک دو ساله‌ای که بر زانوی مادر نشسته و چیزی می‌خورد، اشاره می‌کند. وقتی مادر می‌پرسد «بچه؟» ظاهرا او با سر تایید کرده و گفته است «بله».

مسافر دیگری در این پرواز به این نکته اشاره کرده است که سایر کودکان نیز ماسک به صورت نداشته‌اند.

به گزارش نیوزویک، این شرکت هواپیمایی، ادعاهای این خانواده را رد کرده و گفته است به دلیل رعایت نکردن مقررات ماسک زدن از سوی والدین، از آنان خواسته‌ شده است که از هواپیما پیاده شوند، نه به دلیل ماسک نزدن بچه.

شرکت هواپیمایی اسپیریت گفته است این شرکت با پیروی از مقررات معمول صنعت هواپیمایی، اگر مسافری مقررات کووید-۱۹ را رعایت نکند، کل هواپیما را تخلیه می‌کند. این شرکت اعلام کرده چون این خانواده از ترک هواپیما خودداری کردند، مجبور به تخلیه کل هواپیما شده است.

شرکت هواپیمایی اسپیریت خانواده‌ای را به علت این که بچه دوساله‌شان با ماسک غذا نمی‌خورد از پرواز اورلاندو به نیویورک بیرون انداخت.

شرکت هواپیمایی اسپیریت خانواده‌ای را مجبور کرد از هواپیمایی که از اورلاندو به شهر آتلانتا می‌رفت بیرون بروند، زیرا بچه دو سال و یک ماهه‌ای ماسکش را درآورده بود. فرزند دیگر این خانواده هم کودکی با نیازهای ویژه بوده است.

ویدیوهای این ماجرا در رسانه‌های اجتماعی بارها دیده شده است. در جایی از این ویدیوها، والدین کودک را می‌بینیم که ضمن بحث و جدل با مهماندار می‌گویند کودکشان تازه دو ساله شده است. سپس مهماندار می‌گوید دارد می‌رود به پلیس زنگ بزند.

در ویدیویی دیگر، زن می‌گوید که «هفت ماهه باردار» است و «فرزند دیگر» همراهشان «کودکی با نیازهای ویژه است. سعی دارم [ماسکش را] بزنم. اما ماسک را به صورتش نگه نمی‌دارد و شما همه ما را از پرواز بیرون می‌اندازید.»

بر اساس مقررات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، کودکان دو سال به بالا باید در مکان‌های عمومی و در حضور دیگران ماسک بزنند.

مسافران سرانجام سوار هواپیما شدند و هواپیما طبق برنامه راهی مقصد شد.

مهمانداری که با این خانواده درگیر شده بود، از خدمت در این هواپیما معاف و از آن پیاده شد. این شرکت هواپیمایی گفته است که این مهماندار با تصمیم خدمه پرواز، پس از تاخیر دو ساعته، این پرواز را ترک کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان